Aanleren van spaanse pas

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vio

Aanleren van spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 14:31

Ik heb al gezocht, maar kon eigenlijk nergens vinden hoe je nu begint met het aanleren van de spaanse pas. Dus stilstaan en dan been naar voren strekken en neerzetten. Een van m´n paarden doet dit vaak uit haar zelf en ik vind dit wel heel stoer. Zou dus leuk zijn als ze dat op commando kan.

Wie helpt mij............

mmargherita

Re: Aanleren van spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:56

Ik ben er ook al een poosje mee bezig, en kom niet echt vooruit, ze tilt haar been wel goed op, maar daar blijft het bij, het moet nog wel hoger vind ik, ik lees weer ff mee.

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:01

Zelfde probleem hier, even een stipje!

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 19:26

Wil niemand ons helpen????

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:30

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:31

op de plaats kunnen ze bij mij ook maar dan vooruit :

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 21:38

Heel erg bedankt Amable, maar ik kan niet op je site een stappenplan oid vinden om het aan te leren!
Natuurlijk begrijp ik dat je je diensten verleend en ons niet de trucs wil vertellen. Maar misschien kan iemand anders ons een beetje op weg helpen....... Met wat beginpunten, aandachtspunten, etc.

Ik weet dat het commando "pas" is, en dat ik met een zweepje in het begin de aanwijzing moet geven. Maar waar moet ik me paard aantikken en is eerst alleen omhoog gaan van het paard genoeg of moet hij gelijk het been strekken?? (Zie ook vragen van de anderen)

Hopenlijk kan iemand dit mij vertellen.
Ik wil voor dat ik echt begin met het aanleren graag wat tips om het zo niet verkeerd te doen waardoor ik het verpest ipv het goed aan leren.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:46

Direct gecopieerd van mijn site:

Ik heb Jauke eerst de Jambette geleerd, deze oefening staat al elders beschreven. Toen hij deze oefening goed beheerste vroeg ik hem eerst links dan rechts (of andersom Knipoog ) Jambette en daarna vroeg ik hem een paar passen naar voren te maken. Dan weer opnieuw Jambette met beide benen en weer enkele passen voorwaarts. Toen dit goed ging en hij al zelf zijn voeten ging bij trekken ging ik hem steeds minder passen voorwaarts vragen in gewone stap. Ook bleef ik tijdens het stappen zijn benen toucheren om hem te vragen deze hoger op te tillen.

Volgens mij vertel ik op mijn site juist de tricks ondanks dat ik mijn diensten verleen. Je moet alleen misschien even zoeken en nee, er staat idd niet begin dag 1 met... en dag 2 met... Maar ik neem aan dat als je zelf wil gaan trainen je met een uitleg zoals bovenstaand voldoende uit de voeten zou moeten kunnen.

Overigens zou ik eenieder die met VD wil beginnen wel adviseren om een les te nemen. Gewoon een opstartles zodat je precies weet wat je doet waar je mee aan de gang gaat. Hoe je moet beginnen en tips en tricks krijgt om mee te werken en verbeterpunten ten aanzien van je training. Maar goed, dat moet natuurlijk ieder voor zich weten of je daar wel of geen geld aan uit geeft.

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 21:54

Thanks!

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:24

amable ik heb op jou site wat dingen uitgeprint en meteen vanmiddag geoefend !!
ik heb het net al verteld in een ander topic waar ik altijd ben Knipoog hier het verhaal :
heb meteen geoefend en het ging super voor de eerste keer !!
ik ging eerst de spaanse pas even oefene nou toen werd ze ontzettend enthousiast en zwaaide ze hem zo de lucht in alleen ze gooit hem wel hoog op maar op de grond schraapt ze er nog mee maar het was pas de 1e keer.
toen het kusje geoefend ging ook goed:)
en toen kon ik het niet laten om het steigeren niet te doen...
nou en zo gedaan zo gezegd na drie keer het begin pasje gedaan te hebben begon ik maar met het echte steigeren..
en het lukte ze deed het !! en ze bleef heel braaf dus ben suppeerrrr blij en trots op dr !!!

Liset_Diffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:47

Volgt even mee

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 13:41

Als je iets van vrijheidsdressuur wilt aanleren bij je paard, moet je dan perse voor de beloning een clicker hebben of kan dat ook met op de hals kloppen en een brokje geven?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:04

@ Vio: als je paardje eenmaal door hebt dat als jij "pas" zegt, hij zijn been op moet tillen zou je het belonen (door te belonen met je stem of de klick) uit kunnen stellen. Als hij schraapt krijgt hij niet eens een beloning. En als hij zn been hoger moet optillen beloon je op het moment dat het hoog genoeg is voor jou. Hier kan enige tijd over heen gaan voor ie het door heeft.

Wees geduldig en consequent. Hou er rekening mee dat je paardje het ook moet kunnen verwerken.