[AR] [OV] Info gezocht over 'paardentaal'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

missy_m

[OV] Info gezocht over 'paardentaal'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 14:12

Ik ben op zoek naar een leuk boek of goede i-netsite waar het gedrag van paarden/ bepaalde signalen die ze afgeven goed en duidelijk wordt uitgelegd Lachen Bv waarom doet een paard (...) en wat betekend het.

LeonoorStoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 14:18

Er is een boek genaamd "paardentaal", in de meeste ruitersport zaken kun je het boek krijgen, anders kun je er naar vragen! Lachen

Olgaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 16:30

Hallo! Als je bij google zoekt naar: "paarden, gedrag" staan er een heleboel sites, hierbij staat een hele goede op het moment weet ik alleen niet hoe deze heet, maar als je onder deze 'zoekterm' zoekt vindt je hem vast! groetjes Olgaatje

MirandaMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:47

Als je bij google gaat zoeken, zal je best wat vinden.
Heb je soms het hypoboek? Daar staan ook heel veel boeken die allemaal over het gedrag gaan. Misschien hebben ze die bij jou in de bieb ofzo?
Om ze te kopen zijn sommige boeken nog wel duur, het hangt er ook vanaf wat je duur noemt, maar ik vind ze vrij duur.

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:54

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:55

nee, ik heb al gekeken, daar hebben ze 'm niet.
Maar als je met een zoekprogramma zoekt, komt je vast verder.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 11:56

Ik heb het boek Paardentaal van Henry Blake

Het is al een hele tijd geleden dat ik het heb gelezen. Maar vond het wel een erg leuk boek. Het is ook meer een verhaal, maar in dat verhaal kom je heel veel te weten over de 'paardentaal'.

Black_Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:20

Beste Missy,

Ook ik heb het boek gelezen van henry blake. Het helpt je een eind opweg maar als je het goed leest dan merk je dat de schrijver vooral bezig is met het observeren van paarden. Omdat wij mensen de laatste jaren zo vreselijk gehaast leven, nemen wij niet meer rustig de tijd om te kijken te analyseren en te begrijpen.
Het helpt ook als je je probeert te verplaatsen in je paard. Zoals: als ik mijn paard zou zijn dan had ik dat ook niet prettig gevonden of etc.
Verder moet je weten om de taal der paarden te leren spreken, dat paarden associeren en niet nadenken en zo gauw dat jij je als een paard gaat gedragen, zoals in een kudde dan communiceer je met je paard op het hoogste niveau...veel suk6 & voor meer info email: theblackstallion@hotmail.com

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:32

ik heb het boek van henry blake ook. als je oplet merk je dat hij steeds wel tips geeft. ook zijn woordenboek is nuttig, maar je hebt er tijd voor nodig.
er zijn veel boeken over paardentaal. ik zoek nu trouwens 'horse feelings' maar ik weet niet van welke schrijver het is... wie kan me daarbij helpen? het is meteen ook een tip voor de ontopic-post