hoe longer ik een draver ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

immanuel

hoe longer ik een draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 21:09

nou ik heb sins 4 maande een eigen paard en is an oorsprong een draver maar train haar nu als een in dressuer gangen mar ze is er druk en wil haar voor het ruiden goed longeren maar ze is erg druk en wil niet dat ze zich zelf bezeerd .

omaas

Re: hoe longer ik een draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:31

Goede bescherming omdoen zoals peesbeschermers en springschoenen

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:41

Als je een longeerring hebt of zoiets, dan zou ik haar lekker loslongeren. Kan ze in ieder geval haar energie kwijt voor het rijden en bezeert ze zich waarschijnlijk minder snel.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:07

los longeren is idd een optie... dan kan ze even al haar energie kwijt. Het is voor de training misschien niet helemaal goed, maar als je het puur doet om haar dr energie te laten kwijtraken is dat wel goed.

Xx_Pinguin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 23:49

los longeren is inderdaad een optie.
Zorg wel voor dat je een goede longeerring hebt, of maakt.
verder goede bescherming om de benen, en eventueel springschoenen.

veel succes.

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:55

Zorg indd voor een goede longeering, Je kan beenbeschermmers om doen, maar het is niet noodzakelijk. probeer haar rustig te krijgen door overgangen. En wees rustig en duidelijk met je stem. als ze kan galoperen dan probeer je overgangen van draf naar galop en weer terug. en zorg dat je goed les krijgt en vraag dan ook om een longeer les. daar leer je een hoop van.

succes met je paardje Knipoog

Eline_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:38

gewoon goede beenbescherming omdoen en niet te lang longeren

immanuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 22:14

how oke nou ik zal alles eff goed op schrijven. En dan in praktijk gebruiken dank jullie wel allemaal . zal denk ik aanstaande zaterdag proberen te logeren . En dan zal dan een evaluatie maken en op bokt zetten nog maals bedankt iedereen .

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:15

En lid worden van www.dravers.nl (forum met info over dravers specifiek )

immanuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 22:26

hey dankej wel Snackie Haha!

immanuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 16:53

nou met deze kou was ze er onrustig dit wekend . Maar heb haar toch eff wten te longeren met goede beenbescherming en dat ging ook goed . Haha!

SnoopyGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:53

goede bescherming omdoen zoals :peesbeschermes

immanuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 16:55

heb nu aleen voor maar is het ook handig om het achter ook de doen . Want voor heb ik gemerkt dat ze heel erg tegen elkaar botsen de voor benen ?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:56

immanuel schreef:
nou ik heb sins 4 maande een eigen paard

Je paard zal altijd een draver blijven, dat is namelijk haar ras Knipoog

Ik vraag mij af waarom ze zo onrustig is. Staat ze veel op stal en hoeveel krachtvoer krijgt ze?

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:01

Je kunt wellicht door de longeerlijn door het bit te halen en aan de andere kant vast te klikken wat meer invloed uitoefenen. En longeer je met een zweep? Mijn dravertje reageerde daar altijd super gevoelig op en werd heel fanatiek als ze een zweep zag (niet gemeen maar wel 3 keer zo snel als zonder zweep) Probeer het anders eens zonder longeerzweep. Kan zijn dat het dan een stuk beter gaat. Wat bij mij ook altijd hielp was veel op een rustige toon tegen haar praten /vertellen...desnoods een ouwehoerverhaal over wat je van het weekend gedaan hebt ofzo (andere mensen zullen het vast vreemd vinden maarja... )

Tikt ze als ze snelheid maakt meer aan? Het kan zijn dat als je het voor elkaar krijgt haar rustig te laten draven dat ze het niet meer doet. Mijn paard weet ook nooit zo goed wat ze met haar benen aanmoet als ze in de racestand is.

immanuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 17:05

heb wel gemerkt dat ze heel druk wort van de zweep als ik hem heen en weer zwaai maar ik gebuik hem niet echt heb hem gewoon in mijn hand voor het geval dat zeg maar

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:10

Gewoon helemaal uit zicht die zweep (in de kast laten). Dat scheelde echt de helft bij mijn paard. Ik merk ook met rijden als ik een zweep bij me heb dat mijn paard opgefokter is... Een beetje onzeker of ze het wel goed doet enzo. Probeer het even een tijdje zonder en als ze na een tijdje voldoende vertrouwen heeft kan je hem er altijd weer bij pakken. Ik doe het nu eigenlijk nooit met zweep en als ze niet hard genoeg of een raar rondje maakt klik ik even met mijn tong of zwaai ik met het uiteinde van de longeerlijn (ook heel effectief)

immanuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 17:14

how oke nou oke dus zal mijn nieuwe zweep maar gou weer in de kast zitten en dan kijken of het ook bij mij werkt hoop het wel . Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:15

immanuel schreef:
nou ik heb sins 4 maande een eigen paard en is an oorsprong een draver maar train haar nu als een in dressuer gangen mar ze is er druk en wil haar voor het ruiden goed longeren maar ze is erg druk en wil niet dat ze zich zelf bezeerd .

doe even een spellingscheck

dravers longeer je net als alle andere paarden, vraag eerst een paar keer hulp aan een goede instructeur dan kan die je tips geven

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:39

Vandaag was de osteopaat er en gaf tevens raad aan pension klant met draver om deze bter dressuurmatig aan de gang te krijgen etc. Hij raadde werk aan de hand aan met oa sdchouderbinnenwaarts op de volte. Heeft dit ook bij koersende dravers laten doen en alle met goed resultaat. Je paardt wordt dan gewoon beter in het lijf. Dit is misschien ook een idee om vooraf van het rijden te doen, misschien als hij los is dat hij ook minder druk is. Ik ken het paard natuurlijk niet maar als hij lopirig is om onder het werk uit te komen kan dit misschien helpen.

immanuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 23:34

hm oke bedankt voor het advies Hyper!