Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

nee dat is flauw, conceqeunt zijn is het allerbelangrijkste!)
steeds om je heen draaien en proberen kusjes te geven.
sabinejoey schreef:pas een snoepje geven als ie het zachtjes doet
Heb het zelfde probleem gehad met een paard... (dat paard was ook altijd overdreven blij, maar heb hem
duidelijk kunnen maken dat hij alleen een snoepje krijgt als hij zachtjes een kusje geeft, heb hem toen ingeschreven bij de cursus
"how to be a gentle lover"nee dat is flauw, conceqeunt zijn is het allerbelangrijkste!)
Het klinkt alsof je paard erg dominant is in zijn gedrag,
net een opdringerige man in de kroegsteeds om je heen draaien en proberen kusjes te geven.
probeer eens wat dingen waardoor jij meer zijn leider wordt (staan vast genoeg trucs en oplossingen hier op bokt te vinden over leiderschap)
ik weet daar zo even geen oplossing voor..
Wat misschien kan helpen in het VD is 1 kunstje vragen per keer (iets wat hij goed kan en makkelijk doet)
en dan pas belonen (met een snoepje of stem) als hij ook echt alleen dat kunstje doet.
het dus even rustig aan doen, zelf gecontroleerd en zelferzekerd overkomen (en ook zijn, maar dat is soms nog wel eens lastig)
Probeer sowieso jezelf veilig te stellen, door bijvoorbeeld een kunstje (kan natuurlijk alleen met kleine hoofd-kunstjes als flemen)
te vragen als hij in stal of de bak staat en jij daar buiten, zodat jij veilig staat.
Toch vind ik het wel zorgelijk te lezen dat je paard zich zo dominant opsteld, ik weet niet wat je hem al geleerd hebt allemaal??
Lijkt me uiteindelijk op de eerste plaats het slimst om het leiderschap duidelijk te maken, voor je verder gaat met het VD.
Blijf concequent, redelijk, realistisch en vooral heb geduld... !!
ik wens je heel veel succes en hoop dat je wat hebt aan mijn reactie.
kon geven maar geen kopstoten meer kon geven.. ik kwam steeds dichter bij staan, en uiteindelijk geeft hij nu uit zich zelf zachte kusjes .
Zo sta ik ook veilig als ie met zn voorbenen begint te maaien als ie het niet snapt!!