verkeerde lengtebuiging/ stelling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anouska2

verkeerde lengtebuiging/ stelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 13:00

Ik longeer 1 x p/w met en pessoateugel. ik doe de teugel eerst vast tussen de voorbenen en later stel ik hem wat hoger in.
Mijn paard heeft moete met de linker lengtebuiging en loopt aan de longeerlijn linksom met buiging/stelling naar rechts. ik probeer hem dan wat met de zweep naar buiten te drijven, maar het helpt niet.
iemand ideen hoe dit op te lossen met longeren? Touwtjes/ pessoa anders vastmaken? Als ik hem linksom iets korter doe heb ik het idee dat hij alleen maar over het buitenschouder val, dus volgens mij helpt dat niet echt.

evdpanne

Re: verkeerde lengtebuiging/ stelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:00

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn verzorgpaard, daar is toen een extra bijzet teugel aan de pessoa vast gezet (zaten dr ook al bij). ik weet ook niet of je een boekje hebt bij je pessoa, maar hier stond dat allemaal in...

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:03

Ik los dat soort dingen altijd op met werken aan lange lijnen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:58

Ik denk dat je paard scheef is (rechtsgebogen). Met dubbele longe kun je je paard rechtrichten. Het is wel handig als iemand met ervaring hiermee je helpt.

anouska2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 18:22

bedankt voor de reacties. Ik heb geen boekje bij mijn pessoateugel. heb hem nl. 2e hands gekocht.
Met dubble longe heb ik wel eens geprobeerd, maar raak er altijd mee in de knoop. Of ik zit aan 1 kant te hard te trekken. Misschien maar eens ervaren hulp vragen inderdaad.
Lange lijnen? weet niet precies wat daar mee bedoeld wordt.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 09:35

volgens mij bedoeld polly2 met lange lijnen hetzelfde als ik met dubbele longe.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 09:01

eerst oefenen met lengtebuiging aan de hand, dan longeren en zorgen dat hij ook hier weer de buitenhand kan opzoeken maar niet door een bijzet met de hoofd naar binnen wordt gedwongen