Boomloos zadel proberen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

itsinmygenes

Boomloos zadel proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 22:21

Ik heb op mijn pony al heel veel zadels geprobeerd, maar echt alles schuift naar voren. Dan zou ik een ingebouwde voorsingel moeten hebben, maar dat zorgt voor veel druk aan de voorkant en dat heb ik dus liever niet. Zou een boomloos zadel niet schuiven?
Iemand die ik ken had dit ook en een boomloos zadel lag perfect. Hier zijn 2 foto's van mijn pony. Ze zijn niet heel duidelijk, maar de enige die ik nu even heb. Ik zal deze week nog wel even goede foto's maken.

http://img145.imageshack.us/img145/6476/pic0047zl8.jpg

http://img136.imageshack.us/img136/8776/foto0714wo1.jpg

8nnemiek

Re: Boomloos zadel proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:08

Ook boomloze zadels kunnen naar voren schuiven. De enige manier om daar achter te komen is uitproberen. Barefoots kun je gratis testen bij boomloosrijden.nl en op buitenzinnig.nl zijn een aantal andere merken te testen.
Sommige mensen zijn heel erg geholpen met een banaansingel als het zadel toch blijft schuiven.
Er wordt ook wel eens een staartriem gebruikt, maar daar ben ik persoonlijk niet zo over te spreken.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:10

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 14:08

Bedankt, ik ga zeker zo'n zadel proberen.. weet alleen nog niet welke Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:04

Voor veel mensen (paarden) is een Barefoot de oplossing gebleken , maar bij anderen schuift ook die... dus het blijft een kwestie van proberen. Hoe het met andere merken boomloos zit weet ik niet eigenlijk. Dat kunnen de verkopers van die merken waarschijnlijk wel goed vertellen : die hebben met die andere merken weer veel ervaringen Lachen

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:33

Ik heb een smalle, hoge voorboog in mijn Barfoot en dat ligt op een paard met een hoge schoft toch heel stabiel. Mijn paard en ik zijn er blij mee. Maar: gewoon uitproberen! Dat is echt de enige manier om erachter te komen.