Dag mensen!
Ik heb een probleem met mn verzorgpaard dat steeds groter aan het worden is.
Ik rij Chica nu al 2,5 jaar, ik ben het laatste halfjaar wat meer met natural horsemanship 'bezig'. Ik ben echt dol op bosritten maken, iets wat ik al heel lang niet meer met Chica had gedaan. Ik deed het maar heel af en toe, en dat ging dan zonder problemen. Dus ik besloot om maar weer eens lekker een ritje te maken. Ik begon met het 'uitstaprondje' in het bos, een klein rondje van 10 minuutjes die ze zonder problemen doet.
Toen ik de afslag wou maken naar het 'grote rondje', deed ze dat niet, met geen mogelijkheid. Ik heb daar ongeveer een uur gestaan, en op alle mogelijke manieren haar het bos in te krijgen, op de zachte manier, en door doorzettingsvermogen, maar niets hielp. Dus besloot ik om samen met een ander paard het bos in te gaan, dat is natuurlijk minder eng dan in haar eentje. Met heeeeel veel geduld en heel erg veel stress is het gelukt, maar ze was volledig geflipt.
Dat was niet mijn bedoeling van een bosrit. Dus dacht ik, als ik het nou heel vaak doe word ze misschien wel rustiger en begint ze het leuker te vinden. ( en ja, ik heb het ook met heel veel geduld en haar proberen te laten ontspannen geprobeerd)
Maar het wordt nu steeds erger, zo erg dat ze het erf niet eens meer af wil... ik vind dit heel jammer...
Doe ik iets verkeerd? Wat kan ik doen om uiteindelijk met haar een lekker rustig bosritje te kunnen maken?