[AR] roest op schijfremmen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

roest op schijfremmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 19:59

Geheel onverwacht kom ik zojuist mijn droom wagen tegen op marktplaats Tong uitsteken . Nu staat er wel dat de wagen in perfecte staat verkeerd maar ik zie op de foto al roestige schijfremmen. Is dit erg of zijn ze dan aan vervanging toe?

bromfiets

Re: roest op schijfremmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:01

Eerst even proefrijden Ja

Dat je remschijven roestig zijn betekent meestal dat de blokken ver afgesleten zijn + het ligt er een beetje aan hoever de schijven eventueel doorgeroest zijn. En neem sowieso iemand mee die er een beetje verstand van heeft Lachen

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:20

Als je gaat proefrijden, rem dan even een paar keer flink. Als het goed is ben je de roest dan wel kwijt, zo niet moet je er echt even goed naar kijken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 20:43

Ik weet niet of ik ga kijken hoor.

Ik heb al maanden geen werk meer dus ja de centjes....ik heb een mooie wagen maar ja als je dan de wagen tegen komt die je al heel lang wilt hebben Nagelbijten / Gniffelen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:22

Vaak zijn schijfremmen niet van RVS. Ik heb ze wel van RVS dus geen roest. Vaak verdwijnt de roest wel weer na een keer rijden en een paar keer remmen

erikfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:08

Stalen schijfremmen kunnen afhankelijk van het weer heel snel roest vertonen. Meestel is dat erg oppervlakkig, en is na 1 keer remmen weer weg.
Als de kar lang stil staat, in een vochtige omgeving, kan roest dieper worden. Maar dan moet hij al erg lang stil staan.

Beetje oppervlakkige roest kan dus normaal zijn. Probeer het gewoon uit. Hoef niet te betekenen dat blokken op zijn.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 10:32

Mijn wagen heeft ook wat roestige schijfremmen, ik heb ze goed ingespoten met antiroest en heb er verder geen problemen mee.

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:00

Mijn wagen staat ook op marktplaats. En het ziet er inderdaad uit dat de schijfremmen een beetje roestig zijn. Zou dit dan mensen afschrikken? Hij staat inderdaad al wat langer stil. Omdat het niet klikte met de pony moet ik hem helaas weer verkopen. Het is toch niet mijn wagen die je had gezien he? Haha!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:04

Max schreef:
ik heb ze goed ingespoten met antiroest
Weet niet of kruipolie nu zo'n goed advies is... Nagelbijten / Gniffelen

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:47

Het is geen kruipolie, het is speciaal spul om roest verder tegen te gaan. Kan de naam wel opzoeken.

Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:17

Roest op schijfremmen is normaal. Kijk maar eens bij een auto die een week in de regen stil heeft gestaan. De werking wordt er niet minder op en de roest verdwijnt als je de remmen gebruikt. Ik zou een kar daarvoor zeker niet laten staan.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:23

Maar rvs remschijven scheelt toch een hoop gepiep en ergernis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 01:18

Pegasus schreef:
Roest op schijfremmen is normaal. Kijk maar eens bij een auto die een week in de regen stil heeft gestaan. De werking wordt er niet minder op en de roest verdwijnt als je de remmen gebruikt. Ik zou een kar daarvoor zeker niet laten staan.

Wat? Met een dag staat er al roest op. Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 00:42

Chiqa schreef:
Pegasus schreef:

Wat? Met een dag staat er al roest op. Knipoog

inderdaad. toen ik mijn wagen kocht zag ik het ook, maar de verkoper (Reijer vd Brink, imo een prima dealer) gaf aan dat dat normaal is, tenzij het dieper in het metaal zit. het is zo weer weg als je je wagen eenmaal in gebruik hebt.
er wordt overigens ook gezegd dat ijzeren schijven langer meegaan en sterker zijn dan die van RVS. de precieze redenen daarvoor zou ik eens na moeten vragen...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 09:13

RVS is zachter. Maar je moet wel flink wat afremmen om ze versleten te krijgen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:45

Napie schreef:
RVS is zachter. Maar je moet wel flink wat afremmen om ze versleten te krijgen.

zoiets is mij ook verteld inderdaad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:07

Bij hardnekkige roest of ongelijkheden kan ej ze altidj af laten draaien, heb je weer twee mooi gelijke schijven.
Dit kan nog wel eens een lapmiddel zijn voor mensen die hun poot dr op houden als ze stilstaan.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:09

Pegasus schreef:

Klopt!!!
Zelfs na een dag staan kan er al roestvorming optreden op de schijven..
Kijk maar eens bij willekeurige auto's die een paar dagen stil staan..