Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Moli schreef:Bedankt, ga dat dan kopen.
wei1 schreef:Gewoon je zelf zijn en als je iets wilt dat het paard dat moet doen dan moet hij dat ook doen.
Je gaat een zeurend en jengelend kind toch ook niet belonen.
Moli schreef:Bedankt, ga dat dan kopen.
wei1 schreef:ik bedoel, je kunt wel vanalles kopen voor je paard maar je moet het toch zelf oplossen. gewoon doen, nee is nee en ja is ja, er is geen middenweg.

wei1 schreef:Ik gebruik het woord zweep, of harde aanpak niet eens.
Ik vertel dat je gewoon met het paard moet omgaan.\Alles gewoon door een normale "bril" bekijken.
Met andere woorden een kind dat steeds zeurt om een ijsje geef je toch ook geen ijsje, als beloning omdat het zo mooi kan zeuren.
Nou bij een paard is dat ook zo.
Doet het iets goed dan belonen en het "verkeerde " gedrag niet toleren.
). Verdiep je anders eerst maar eens in NH voordat je zulke uitspraken doet.....
Gut, jij snapt het echt....
wei1 schreef:En ik weet anders een heleboel van NH af. Ben in contact geweest met Petra Vlasblom. Lange uren over NH gepraat.
Ook met A. v. Toorn.
Heb hun methodes meegemaakt en ze doen het heel goed, vooral met de eigenaren van de zogenaamde probleempaarden.
Mijn conclusie: NH is voor de baasjes van hun paarden, het mensengedrag moet veranderd worden en niet de paarden.
De paarden reageren op mensen en hun gedrag.
wei1 schreef:Er zijn maneges waarbij ze het respect voor paarden aan de ruiters proberen bij te brengen.