Hoe goed longeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

waterval123

Hoe goed longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 16:38

Ik longeer mijn paard 1 a 2 x in de week en doe dan stap/draf/galop en en harder zachter stappen/draven/geloperen en ik doe dan meestal de stiek om.
Maar wat kun je nogmeer doen aan de longeerlijn? en welk hulpmiddel gebruik je daarbij?

Groetjes

Nienkee

Re: Hoe goed longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:10

Je kunt balkjes draven, aan de dubbele longeerlijn en dan stelling vragen. wat je ook al noemde is schijnovergangen. je kunt haar goed de commando's van: voorwaards.. drrrrraf leren, zulke dingen Lachen

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:12

Hmm ik zet even een stipje hoor, vind het wel interessant om te weten namelijk. Lachen

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:14

hier nog een stipje.

balkjes lopen en sprongetje doe ik ook wel eens tijdens het longeren.

Ivanaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:15

Ik heb net een pessoa aangeschaft. Daar ga ik ook even mee trainen. Aan de dubbele lijnen vond ik wat lastig en een pessoa heeft het zelfde en misschien wel meer effect. Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:17

Dubbele longe, balkjes, enkele lijn, schijn overgangen, overgangen, en ik ben nu bezig met 3 galopsprongen en dan weer draf, (2 rondjes) weer 3 galop sprongen, om mn verzorgpaard zo beter aan te laten springen. En als het goed gaat meer sprongen, en ook weer terug nemen Knipoog

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:18

Heb je de dvd van Lammert Haanstra wel eens gezien?? Ik raad het je echt aan om die te gaan kopen /kijken. Hij geeft hele goede en leuke tips. De dvd is eigenlijk een must voor elke paarden bezitter die longeerd.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 20:03

Bedankt voor de tips, balkejes draven wilde ik zoizo gaan doen omdat ze vaak struikeld maar de is na een val met mij na het springen bang geworden voor de balkjes dus daar even rustig aan mee beginnen, verder heb ik wel het boek van lammert haanstra eigelijk nog niet egt goed gelezen..

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:36

Ivanaaa schreef:
Ik heb net een pessoa aangeschaft. Daar ga ik ook even mee trainen. Aan de dubbele lijnen vond ik wat lastig en een pessoa heeft het zelfde en misschien wel meer effect. Lachen

Ik weet niet hoevaak je pessoa gebruikt, maar gebruik het niet te vaak he. dat is slecht voor het paard. Dubbele lijnen zijn wat dat betreft beter maar zo eens in de maand even de pessoa er aan kan zeker geen kwaat en je merkt echt wel verbetering!

Meer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:23

Wat is een pessoa eigenlijk ? Je kunt het paard laten inwenden, uitwenden, en als je het goed doet, kun je hem zelfs schouderbinnenwaards laten lopen ..