[AR] Op de beurs een nieuwe marathonwagen voor Janouk gekocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Op de beurs een nieuwe marathonwagen voor Janouk gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 07:43

Toen wij Janouk 3 jaar geleden kochtten, wilden wij een recreatiepony om op zondag een ritje mee te maken met het gezin. Daarom hadden wij een 6-persoons recreatie wagen gekocht voor Janouk.

Maar in de tijd bleek Janouk meer talent te hebben dan wij dachten en loopt ze inmiddels M dressuur en L vaardigheid. En Paul vindt de dressuur en vaardigheid leuk. In de M worden andere eisen gesteld aan de koets en wij kwamen op de Hippiade tekort. De koets is te zwaar en rolt niet lekker en zeker voor de vaardigheid is de draaicirkel te groot.

Dus Paul wil heel graag een nieuwe koets. Vervolgens sleept hij ons heel Nederland door naar de verschillende koetsenbouwers. Bij Voskamp (de eerste importeur) ziet hij de koets van zijn dromen, maar hij wil meer vergelijken, dus rijden en rijden .................

Op gisteren op de beurs Paard & Koets toch die eerste koets te kopen bij Voskamp (had ons veel ritjes bespaard, maar nu heeft hij goed kunnen vergelijken).

De foto's zijn donker, maar als de koets volgende week er is en Janouk loopt ervoor, dan komen er zeker nieuwe foto's:
marathonwagen, bordeaux rood met veel rvs, dus veel bling bling. 4 schijfremmen, luchtvering en er komt nog een verstelbaar verend bokkussen op. En voor Janouk: de koets weegt maar 280 kg, dat scheelt zeker 100 kg met de oude koets. En voor de toekomst zou er nog een extra Haf voor kunnen lopen.

Voor mij comfortabel achterop zitten
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de baas moet er ook op kunnen zitten, natuurlijk.
Afbeelding

Ipsilonka

Re: Op de beurs een nieuwe marathonwagen voor Janouk gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 07:50

Die wagen heb ik ook zien staan, hij is echt gaaf! Heel veel plezier ermee Haha!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 08:01

mooi ding hoor!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 08:30

Gaaf hoor. ben benieuwd naar de dag foto's

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 08:34

Wauw, gaaf ding! Haha!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:49

ohhhh prachtig wagentje, ben benieuwd foto's met Janouk ervoor.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:06

Gaaf hoor Lachen. Nu foto's met Janoek er voor!!!!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:41

Is inderdaad een aardige wagen.
Vraag me alleen af waarom je dan zo'n wagen uitzoekt voor M/Z-dressuur.
Dan had ik toch een lichtere wagen willen hebben; spiderachtig presentatiewagentje of veredelde concourswagen met rem (v/d Mee heeft hele mooie).
Weet niet of het nog in de planning ligt 2-span te gaan rijden maar wanneer ik met enkelspan reed wilde ik de lamoenbomen ook beide apart bevestigd hebben aan de wagen en daarmee de zwengen en bevestiging voor langboom er af. Misschien heb je ook wel een iets andere uitvoering genomen dan hier getoond.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:43

Wauw, begin bijna spontaan te kwijlen. Wát een mooie wagen zeg! Ik wens jullie alvast heel erg veel plezier met deze wagen, en denk dat je idd Janouk ook een groot plezier zal doen.

Kijk zeker uit naar foto's van de complete aanspanning Lachen

BD: daar zit inderdaad wat in, maar wie weet hebben ze voor in de toekomst ook wel marathonplannen? Misschien was voor dressuur/vaardigheid een meer daarop toegespitste wagen logischer geweest, maar een marathonwagen lijkt mij meerdere mogelijkheden hebben, nietwaar?
Of wordt dit niet graag gezien in de hogere klassen Dressuur/vaardigheid?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:53

JoyCiej007 schreef:
Misschien was voor dressuur/vaardigheid een meer daarop toegespitste wagen logischer geweest, maar een marathonwagen lijkt mij meerdere mogelijkheden hebben, nietwaar?

Verwacht eigenlijk meer een verklaring van TS dan van jou... Haha! Haha! Knipoog
Wat graag gezien word weet ik niet maar een licht wagentje trekt veel makkelijker, daardoor zal het paard beter tonen en vestigd de aandacht op het paard. Een dominante wagen doet dat niet. Maar hiervoor moet je de combinatie natuurlijk ook eerst zien.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 16:02

Hier TS dan,
En de reden is vrij simpel: mijn man vindt dit de mooiste wagen.
Mijn voorkeur ging uit naar een meer elegantere dressuurwagen. Maar wij rijden nog steeds ook gewoon in het bos, over de hei en het strand in het weekend en daarvoor moet de wagen ook geschikt zijn.
De kar moest in ieder geval een stuk lichter zijn dan onze huidige koets. Verder speelt mee dat op de vereniging alleen maar marathonrijders rijden en hij daar toch ook door besmet wordt. En tweespan is op de toekomst gekocht, omdat hij daar nog over na zit te denken.

Dit is onze huidige aanspanning
Afbeelding

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:06

BlackDevils schreef:
JoyCiej007 schreef:
Misschien was voor dressuur/vaardigheid een meer daarop toegespitste wagen logischer geweest, maar een marathonwagen lijkt mij meerdere mogelijkheden hebben, nietwaar?

Verwacht eigenlijk meer een verklaring van TS dan van jou... Haha! Haha! Knipoog
Wat graag gezien word weet ik niet maar een licht wagentje trekt veel makkelijker, daardoor zal het paard beter tonen en vestigd de aandacht op het paard. Een dominante wagen doet dat niet. Maar hiervoor moet je de combinatie natuurlijk ook eerst zien.

Was slechts speculatie, wilde hiermee aangeven dat als ik in haar schoenen had gestaan ik waarschijnlijk ook meer voor de marathonwagen had gekozen, dan een echte dressuur/vaardigheidswagen. Bloos

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:11

JoyCiej007 schreef:
Was slechts speculatie, wilde hiermee aangeven dat als ik in haar schoenen had gestaan ik waarschijnlijk ook meer voor de marathonwagen had gekozen, dan een echte dressuur/vaardigheidswagen. Bloos
Argument van aankoop eerst gegeven door TS was die van D/V. Daarmee was deze wagen niet geheel in overeenstemming. De Laatste toelichting van TS onderstreept dit en lag ook in de lijn van mijn verwachting. Schijnheilig
Maar ik waardeer je aanwezigheid zeker wel en ik ga graag even in duscussie! Ach gut Cool Nagelbijten / Gniffelen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 18:12

@BlackDevils
Mag van mij hoor. Ik ga een discussie ook niet uit de weg.
Geen profs, maar gewoon 1 haflinger recreatief, maar ook in de sport.

Onze overwegingen: een lichtere wagen voor de dressuur, een kortere wagen voor de vaardigheid, een wagen die toch ook geschikt is om door het bos en in de duinen te rijden, goed geveerd en toch ook nog 4 mensen mee kan nemen voor de recreatieve ritten en eventueel mogelijk is om af en toe tweespan te rijden. Wij hebben een prettig lamoen op maat laten maken voor onze haf met brancardbeugels en die past op deze koets.

En ze 'pesten' hem toch al zo op de club met zijn dressuur haflinger tussen de grote marathonpaarden. Haha! Dus moest het ook een stoere wagen zijn om met de club mee te rijden wekelijks.

Kortom: daarom voldoet deze wagen aan onze wensen. En wij zijn er blij mee. En wellicht zijn er wagens meer geschikt voor een van deze onderdelen, maar een koets is genoeg, dus moet hij allround inzet baar zijn.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:17

chique de friemel hoor hier zit een jaloers iemand!! haha
echt een mooie wagen en een mooie kleur