boek over lange lijnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

boek over lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 12:31

Hallo, ik heb een tijdje geleden mijn voet gebroken door een val van mijn paard. Nu ben ik aan het revalideren en ik hoop dat ik vlug weer wat kan stappen; waarschijnlijk zal rijden er de eerste maanden nog niet inzitten. Maar ik zou graag terug wat grondwerk willen doen met mijn paard en van daaruit gaan werken met lange teugels/lange lijnen. Ik weet al wel hoe ik moet longeren met dubbele lijnen, maar ik zou graag willen loswerken aan lange teugels, eigenlijk dressuren vanop de grond. Ik ben daarvoor op zoek naar wat informatie over lange lijnen... een boek met oefeningen en dergelijke. Mijn instructrice gaat me hierbij natuurlijk wel helpen omdat het toch belangrijk is om zoiets op een juiste manier te doen. Ik vind een goede begeleiding met lange lijnen nl even belangrijk als een goede begeleiding te paard... Ben eigenlijk op zoek naar een boek met wat oefeningen, ter inspiratie, en om te weten hoe ik hiermee kan beginnen en verder opbouwen naar dressuurmatig trainen. Kwestie van mijn paard niet te overvragen en/of vast te 'rijden' (vond even geen ander woord).

Ik heb al wel de dvd's van chris irwin en combineer het loswerken in een roundpen met het grondwerk met de methode Parelli Natural horsemanship...

edit: typfoutje eruit gehaald Bloos

monya

Re: boek over lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:25

DVD's: Piet Bakker, Richard Hinrichs, Bas de Recht, Marijke de Jong (erg basic), boeken van Richard Hinrichs, Jennie Loriston Clarke.

Dubbele longe: DVD's van Horst Becker, Lammert Haanstra.

Greny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 08:36

De volgende boeken zijn wel goed.

LONG REINING BOOK - THE SAUMUR METHOD - TRAINING HORSES by philippe Karl
PUBLISHED BY J A ALLEN

The art of long reining by Sylvia Stanier.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 14:16

dank jullie wel! Hier ben ik iets mee!