[AR] steigeren :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melho

steigeren :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 21:17

hallo,
mijn pony is nu 16 ik weet al wel wat ouder maar omdat het weiland een enorme blub is ben ik nu met een longeer singel en 2 longeerlijnen achter haar gaan lopen deed ze echt helemaal super nu al een paar keer gedaan.
maar ik ging gister weer dat doen begint ze opeens te steigeren echt heel hoog helemaal rechtop .
en dan weer wat lager en maar stampen en graven ik helemaal in shock .
ik haar weer rustig laten worden en toch geprobeert haar toch nog een rondje te laten stappen gelukkig gelukt.
maar waarom reageert ze zo vindt ze het gewoon niks .
ze wil mij absoluut geen pijn doen want ze slaat niet maar maait echt naar voren als of ze door stekels heen moet Tong uitsteken
en als ze dat dan gedaan heeft gaat ze lekker rustig staan ls of het nooit is gebeurt
echt vreemd of doet ze het misschien voor het gras ze is namelijk wel een grasmonster
groetjes melho

Sjonniej

Re: steigeren :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:03

*Heeft ze lichamelijke klachten?
*Zit het tuig allemaal in orde?
*Houd je haar niet teveel vast in de mond? Contact houden is verschrikkelijk moeilijk (wellicht zelfs onmogelijk) als je erachter loopt. Steigeren is vaak een reactie van naar voren drijven en van voren ook weer tegenhouden.
*Als dit alles in orde is, is de enige oplossing; een instructeur.

melho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 15:44

nou vandaag toch weer even geprobeert en wat minder contact gehouden is idd wel bijna onmogelijk .
maar ging wel beter.
en nee ze heeft geen klachten .
maar ik laat het maar ze hoeft toch niet echt voor de kar het is niet dat het moet .
eigenlijk was het een beetje een stomme vraag maar wou het wel even weten
dankje voor je antwoord Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:26

Hoe reageert het paard onder het zadel? Komt ze dan ook makkelijk omhoog?
Ik denk namelijk dat het probleem zit in het erachter lopen en het simpele feit dat het dan simpelweg bijna onmogelijk is om een prettig contact te hebben met de mond. Laat er eens een ervaren menner mee werken.

camarque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:50

Het is handig als je iemand voor bij je paard laat lopen , het paard is meestal gewent om van voren worden aangestuurt , nu wil ze vast eten en jij gaat trekken om dat te voorkomen, dan wordt je paard boos en gaat steigeren. Iemand voor bij het paard voorkomt het gaan eten ,hou je paard voorwaarts zodra oren naar achteren en spanning in nek, vier iets de teugels en drijf tegelijk naar voren.zet je paard desnoods in draf .Je zou ook op een erf kunnen oefenen ,daar geen mogelijkheid is om te willen eten. succes