weg weidemaatje, ik stress mezelf weer op

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

weg weidemaatje, ik stress mezelf weer op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 21:03

ik ben verhuisd omdat diesel veel op stal moest staan (ik heb gehoord dat de bak nu zo slecht is dat ze zelfs een paar dagen achter elkaar helemaal niet uit de stal zijn geweest)
Daar ben ik dus weggegaan op 26 okt (tot die tijd stonden ze nog 24/7 buiten vanaf mei)

Op zijn nieuwe plek kan hij nu 24/7 buiten blijven hij is helemaal gelukkig Haha! !!

Er stond een ijslander bij hem in de wei Lachen , echter mocht die niet veel hooi. Daar baalde ik van, want hooi = hun kacheltje Verward Maar goed, dat even voorlief genomen.. ik was allang blij dat ie een weidemaatje had.

Nu is dat weidemaatje gister weggegaan Vriendjes zijn? Voordeel is wel dat ik nu kan vragen of diesel naast het gras op de wei een stuk meer hooi kan krijgen, waar je hem altijd helemaal gelukkig mee maakt en dan krijgt hij het zeker niet koud en maak ik me daar teminste geen zorgen om Haha!

Hij kan wel snuffelen met een andere ijslander die naast hem staat (maar daar staan dus 3 stroomdraden tussen), want deze moet absoluut apart (graag geen vragen over, het is zo en dat moet zo blijven..) Diesel haat het om alleen zijn, maar hij ziet de ijslander naast hem en kan ermee snuffelen. Blijkbaar is de aanwezigheid wat telt voor Diesel, want hij geeft nu totaal niet aan ermee te zitten dat hij in het weitje alleen is.

Maar goed ik vind het toch sneu, helemaal alleen. Van de zomer kan hij wel een aantal maanden in de groep staan. Overdag bij de andere zetten is geen optie, want hij kan niet tegen de verandering om dan snachts achter te blijven. Dat is elke dag stress voor hem en hij is nu opzich gelukkig.

Ik denk eraan een shet te kopen, ik heb alleen geen idee hoeveel dat zou kosten per maand en het is toch een hele zorg erbij voor een 2e jaars sph student.

Wat zouden julie doen als je nog student was met niet echt al teveel geld, een zorg (shetlander) erbij? Of hem alleen laten staan. Verhuizen is echt even geen optie meer, hij is opzich gelukkig, 24/7 buiten, onbeperkt eten.. alleen geen sociaal maatje in de winter..

Ik ben van de perfectie, terwijl ik eigenlijk vind dat ik me ook maar is moet neerleggen bij het feit dat het nu eenmaal zo is en even niet anders kan. Hij is veel gelukkig nu alleen 24/7 buiten in de wei dan op zijn vorige stal met maatjes, maar steeds op stal en overdag en in een paddock zonder hooi waar hij zich dus kapot verveelde!! Maar ja, ik kan me zo druk maken over dingen als: je paard is een kuddiedier, hoort niet alleen dit en dat. Maar goed, met die ijslander erbij mocht ie weer weinig hooi, dat is ook niet bepaald goed, want dan krijgen ze t koud. Nu kan hij gras eten en lekker veel hooi savonds.

sonjim

Re: weg weidemaatje, ik stress mezelf weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:05

ik zou het gewoon even aankijken, misschien komt er snel een nieuw paardje in de plaats van die ijslander en kan hij weer samen staan.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:24

kan je niet een shet of ander paardje leasen, dus dat zij hem daar stallen voor een aantal euro's per maand, maar niet dat jij de volle laag betaald?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:27

Of gewoon iemand zoeken die er ook zijn paard zou willen zetten? Lachen

vonnie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:16

Idd, adverteren! Er is vast wel iemand op zoek naar zo'n plekje voor zijn paard. Succes ermee!

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:22

hoi! ik ben ook heel perfectionistisch hoor, maar ik denk dat je op dit moment even blij moet zijn met wat je hebt. close contact zou inderdaad helemaal perfect zijn, maar ja ..dit is ook prachtig, en je paardje vind het best!! succes, groetjes deess

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 13:28

Ik zou op zoek gaan naar iemand met een pony die dat dier bij de van jou wil zetten. Maak je die eigenaar en pony ook blij dat ze een fijn plekje hebben , je kunt zelf een beetje "kiezen" wie er bij komt te staan , en je kan elkaar nog eens helpen als je een dag niet kan komen ofzo. Kost jou niks van geld / tijd / kopzorgen , alleen maar voordelen Lachen

En om te beginnen natuurlijk eerst eens even praten met de staleigenaar over of zijn plannen of er nog een nieuwe in de plaats komt van het IJsje Ja

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:36

Inderdaad, kijken of er iemand anders zn paard bij die van jou op het weitje wil zetten.

Op zich scheelt het al dat hij kan neuzen met een andere ijslander en deze in het zicht heeft.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:31

De anderen geven ook al goede tips! Ik las dit verhaal en moet direct aan cunna denken. Cunna staat niet alleen maar met een 13 jarige haflinger in een groot land. Cunna is anderhalf.
Nu vind ik het soms ook sneu dat ze geen leeftijdsgenootje heeft waar ze mee kan keten en racen. De eigenaar van stal heeft nog wel een jaarling maar die staat ergens anders en komt van het voorjaar weer terug. En misschien zet een vriendin haar veulen bij cunna neer. Wat dus zou beteken dat ze 2 leeftijdsgenootjes heeft.
Ik snap je probleem heel goed, maar net als ik zou ik toch even afwachten of adverteren in overleg met de weide eigenaar.
Succes!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:49

er is vast wel ergens een shet te leen tot er een defenitieve oplossing is.
er lopen ponys zat waar mensen [tijdelijk] geen tijd of gebruik voor hebben.
zo is het voor nu opgelost en kun jij uitvinden of er een nieuwe stalgenoot bij komt of je tot koop over moet gaan.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:53

Ik heb idd ook een paar jaar een shet geleend, inmiddels is ze, door omstandigheden, nu van ons.
Nouja eigenlijk officieel van mijn man! Haha!