freestyle halster van emiel voest hoe moet het zitten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

freestyle halster van emiel voest hoe moet het zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 12:03

hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van het freestyle halster van emiel voest (touwhalster). En nu twijfel ik over hoe hoog het moet zitten op de neus? nu heb ik het 2 vingers onder het jukbeen. Moet het lager of hoger. Heeft iemand een duidelijk plaatje, foto of uitleg.

gr roos

Cassidy

Re: freestyle halster van emiel voest hoe moet het zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:06

Geen ervaring met het halster van Voest, maar wel met touwhalsters algemeen. En daar is het: Hoe hoger het zit, hoe minder het inwerkt. Er is geen standaard hoogte voor, kijk naar wat je paard nodig heeft.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:45

Sjafrane schreef:
hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van het freestyle halster van emiel voest (touwhalster). En nu twijfel ik over hoe hoog het moet zitten op de neus? nu heb ik het 2 vingers onder het jukbeen. Moet het lager of hoger. Heeft iemand een duidelijk plaatje, foto of uitleg.

gr roos

2 vingers onder jukbeen is top!

Hang hem vooral niet te laag, dan is het kwetsbaar op de neus, daar is het bot dun nl.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 08:52

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:22

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:00

Inge_ schreef:
Ik heb dat halster ook. Ja
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F8MBGIUJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FT8IEHEA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OAHOBNAD.jpg

Hij is net iets te klein voor mijn paard eigenlijk, is maat small geloof ik, medium zou beter zijn.. Maar heb hem al een jaar dus kan hem nu niet meer terugsturen. Knipoog

Hoi Inge, vanaf de foto te zien is het halster zeker niet te klein voor je paard. Zou je een maat groter nemen, dan komt hij hoger te zitten en te dicht bij het jukbeen. De maat is afhankelijk van de plaats waar hij op de neus zit en niet de lengte van het dicht knoop koordje. Wel zou je de knoop anders mogen doen. Zoals hij nu geknoopt is kan hij los glijden wanneer er een keer wat spanning opkomt. Knoop hem van binnen naar buiten, grote lus naar rechts beneden, dan schuin omhoog door de lus heen naar boven.

Meer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:29

Volgens mij is twee vingers onder het jukbeen gewoon goed hoor, dus maak je geen zorgen !

silll91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 15:25

idd 2 vingers eronder , het botje is goed te zien;) maar niet veel te hoog of te laag want dan kun je iets breken als je te hard trekt!