[AR] [LO] longeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ditta

[LO] longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 19:43

als k shiva longeer ben k eigelijk de gene die shiva de volte in moet trekken omdat ze anders gewoon glashard vooruit loopt....

wat kan k hier tegen doen want kheb inmiddels al aardig wat blaren om me handen zitten en k neem aan dit niet echt hoord..

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 19:58

Waar longeer je haar mee? Halster?

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 19:19

als je haar met hoofdstel longeert kan je het longeertouw door de ene bitring en dan aan de buitenste bitring vastmaken.
of je kan hem door de binnenste bitring doen over het hoofd en aan de buitenste vastmaken.
of je kan hem ook nog door de binnenste bitring vastmaken en aan het haakje op je zadel of aan de singel.
met die manieren van vastmaken kan je hem duidelijk maken wat voor kant ie opmoet.

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 20:37

Het best lijkt mij om met 'n touwhalster te longeren, geen geruk in haar mond, maar je hebt wel voldoende controle Lachen

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 11:46

Ga eens het volgende boek lezen: Longeren met Lammert Haanstra. Is een erg goed boek waarin verschillende technieken wordt behandeld. Ik heb er erg veel aan gehad toen ik mijn paardje voor het eerst ging longeren. En verder is een afgezette longeercirkel (of de helft van de bak afzetten) wel handig zodat je paardje van alle vier de kanten door een 'wand' wordt tegen gehouden. En ik longeer nooit bij de uitgang van de bak maar altijd aan de andere kant dan is het een stuk minder verleidelijk voor mijn paardje om over haar buitenschouder weg te lopen als ze iedere keer bij de uitgang komt.
Succes verder!!

robertus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 15:27

hallo als ik de paarden in de rijbaan longeer zet ik eerst altijd even een longeerringetje uit meestal ongeveer 15 meter doorsnee, dan hoef je je alleen nog maar op het paard te richten inplaats van hem alleen maar op de volte te 'terekken' en het boek van hoerboven is ook een goede aanrader laatst clinic van hem gehad. het ringetje kun je het makkelijkst uizetten met wat van die verplaatsbare weidepaaltjes en roodwit lint.