trekken/omdraaien met longeren&rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vliendertje

trekken/omdraaien met longeren&rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 19:31

Hoi!
Sinds een tijdje is Tinca behoorlijk vervelend met longeren. Het begon met trekken, heel hard trekken zodat ik mee gesleurt werd.. ik heb toen hulp gevraagd van een vriendin. Die heeft geholpen, maar toen begon ze nog wat leukers uit te halen! Omdraaien!!

Voor ze op de 'hoefslag' raakt draait ze zich om. en begint te trekken zodat ik mee gesleurd word (maar ik zet mijn hakken diep in de grond en kan d'r !nog! tegen houden.)

Als we stappen is er niks aan de hand, maar zosnel we een drafje/gallopje uitproberen is het mis.

Ik heb al naar mijn houding gekeken, ik heb lief gedaan, maar ben ook behoorlijk kwaad geworden, ik heb haar beloond als ze het goed deed...(en dan ook echt uitbundig! )

Als we Tinca longeren op het losse land haalt ze niks uit. (Logisch, want dan is het te veel moeite om hard te gaan ivm het mulle zand..)

Nu begint ze het ook uit te halen met het rijden. het gaat allemaal zo snel. Ik rij een volte, let op mijn houding en hulpen, kijk naar haar, maar NOG gaat ze de andere kant op, begint te bokken. Vriendin & Eigenaar hun reachtie: HÉ NIET DOEN en zetten een stap richting paard en mij. Paard doet hoofd naar beneden en ik zit nu thuis met een zwaargekneusde heup ! Clown

Help!?

Lynn_Nikita

Re: trekken/omdraaien met longeren&rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:37

kun je niet in een longeercircer longeren, of stuk bak afzetten, zodat paard niet meer buitenom kan omdraaien
longeerzweep erbij, dat als hij naar binnen toe om wil draaien, dat je hem van je afdrijft.

als dit goed gaat ook verder gaan met rijden, en niet laten winnen
denk dat paardje door heeft dat zo onder werk uit kan komen ( als alle medische oorzaken uitgesloten zijn )

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:38

ik zie net dat paardje pas 3 is, zoek anders hulp, bak afzettenmet longeren is met jong paard helemaal fijn, aangezien ze dan steun hebben

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 19:41

Tss, blon_D dan is verboden! Nors opkijken

Het probleem is.. ze draait zich de andere kant om op. dus buitenom..

Een stuk bak afzetten kan ik nog wel een keer proberen, maar thuis is dat onmogelijk. Ik denk dat als we dat op de manege zullen doen, de problemen thuis nog niet verholpen zijn..
helaas.

het paardje is onderhand al 4,5 en staat regelmatig voor de kar.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:47

@Nonixjuh ik denk dat als je met johan overlegt of je een stukje mag afzetten dat dat geen probleem is hoor Knipoog leg even uit waarom en dan begrijpt hij het wel

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:46