Beginnen met NA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JennxMano

Beginnen met NA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 10:00

Ik heb een verzorgpaardje van 6 jaar. Ik hield van wedstrijden maar nou boeit het me niet zo veel meer. Ik vind het leuk om een met mijn paard te zijn. Ik heb laatst voor het eerst met alleen een halster en touw gereden. Hij stuurde nog een beetje stroef maar voor de rest ging het goed. Nou heb ik een paar vragen:
- moet ik het opbouwen.
- is mijn paard niet te jong
- waar moet ik rekening mee houden.

Ik hoop dat jullie ht antwoord weten en dat ik lekker kan beginnen met natuurlijk paardrijden en mijn paard lekker in zijn waarde laat.

Alvast heeeeeeel erg bedankt! Bloos

Arabesk

Re: Beginnen met NA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:07

natuurlijk paardrijden is een contradictio interminis. Paardrijden is per defenitie onnatuurlijk. De omgang met het paard kan je wel natuurlijker afstemmen, bijv. Natural Horsemanhip. Leeftijd speelt geen rol.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:32

Maar ik zou wel beginnen met het volgen van een cursus/zoeken naar goede richtlijnen. Er is veel te lezen/te bekijken op dvd en in clinics op dit gebied. Maak daar gebruik van en kijk wat je ligt. NH is natuurlijk veel meer dan zonder zadel en hoofdstuk rijden, maar dat weet je wellicht wel.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:53

en vraag aan de eigenaar/eigenaresse of je dit mag doen met het paard. aangezien het je verzorgpaard is en niet je eigen paard.