INteresse VD DVD?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

INteresse VD DVD?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 20:03

Ik ben best benieuwd of jullie een trainingsdvd "Vrijheidsdressuur en Clickertraining" zouden aanschaffen? En wat dan de max prijs zou zijn die je er aan uit wil geven. En wat verwacht je van zo'n dvd, hoelang moet 'ie duren, welke oefeningen enz.

sunny_90

Re: INteresse VD DVD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:07

Grappig dat je het vraagt. Ik beantwoorde net een vraag over boek/dvd in het VD forum en zat me te bedenken dat een dvd ook erg leuk zou zijn. Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb geen idee of die bestaan, maar ik persoonlijk zou het zeker leuk vinden om een dvd over Vrijheidsdressuur/Clickertraining aan te schaffen. Een boek is erg leuk en leerzaam, zou leuk zijn om daar dan iets van een dvd bij te hebben met beelden van hoe het in de praktijk gaat. Weet zo niet wat ik eraan uit zou willen geven, maar zou wel geintereseerd zijn! Lachen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:09

Ja lijkt me een leuk sinterklaas/kerst kado!!
Maar dan wel maximaal 10/12 euro.
Het zou me leuk lijken als dan de basisoefeningen uitgelegd worden, waarna je zelf verder kunt werken. Bij basisoefeningen denk ik aan de kus geven, voetje geven e.d.

En dan misschien nog een deel 2 waarop de gevorderde oefeningen worden uitgelegd, zoals spaanse pas (lopend) compliment & steigeren Lachen

Wou je een VD DVD gaan maken met Jauke dan? Lachen Lijkt me echt leuk en leerzaam Knipoog

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:10

Ik zou wel geintereseerd zijn!
Leuk sinterklaascadeautje Lachen
Wat ik ervan zou verwachten:
Goede uitleg, ondersteund met voorbeelden en tips
Welke oefeningen:
De basis, oefeningen zoals de pas, buigen, compliment, liggen, op het blok. En tips, zoals hóe je dingen het beste kunt leren, in welke volgorde enz.
De prijs:
Rond de 10 euro, als hij góed is ten minste Lachen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:13

Lijkt me erg leuk. Max. prijs is een euro per minuut dvd. Ik heb zelf interesse in de gevorderde oefeningen aangezien ik de basis al ken (en kan). Dus eerder 2 dvd's van 30-45 minuten uitbrengen dan een lange.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:16

Ja, super. Kan erg leerzaam zijn om eht in praktijk te zien zonder dat je de juiste mensen hoeft te kennen of veel geld hoeft te betalen voor les of een clinic, en bovendien is het gewoon leuk. De prijs zou net als een gewone dvd ongeveer 10euro moeten zijn. Ga je er eentje maken dan?
o, en wat ik verwacht: hoe je moet eagerne op reacties van je paard. Je laat neit voor niks de praktijk zien, ik wil dan graag weten wat er mis kan gaan en hoe je dat oplost.

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:19

Klinkt goed! Ik zou er max. 20 euro aan willen besteden. Ik denk dat vooral de basis heel duidelijk moet zijn. Maar ik ben ook wel benieuwd naar moeilijkere oefeningen zoals steigeren en liggen. Mischien is het handig om een basis en gevorderde dvd te maken?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:21

leuk idee joh, maar dan moet je het wel professioneel aanpakken qua filmen en indeling enz. En dan idd een basis en gevorderde dvd. Prijs rond de 15 a 20 euro.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 21:22

ik zou zeker in overweging nemen om de dvd aan te schaffen... Lachen Ik zou zelf graag diverse verantwoorde methodes zien om paarden te leren steigeren... dit is een oefening waar Banjer en ik tegenaan lopen... Lachen

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 21:37

Ow leuk idee! Lachen
ik zou m zeker kopen Haha!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 21:38

Dniesjj117 schreef:
Ja, super. Kan erg leerzaam zijn om eht in praktijk te zien zonder dat je de juiste mensen hoeft te kennen of veel geld hoeft te betalen voor les of een clinic, en bovendien is het gewoon leuk. De prijs zou net als een gewone dvd ongeveer 10euro moeten zijn. Ga je er eentje maken dan?
o, en wat ik verwacht: hoe je moet eagerne op reacties van je paard. Je laat neit voor niks de praktijk zien, ik wil dan graag weten wat er mis kan gaan en hoe je dat oplost.

Mmm, een 'gewone' paarden dvd kost geen 10 euro maar eerder gemiddeld 50 euro (zie mediaboek site). Een tientje lijkt me broodroof voor de makers. Lachen

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 16:36

Ik schrik idd een beetje van wat men er max aan uit wil geven. De meeste paardendvd's liggen idd rond de 40-50 euro. Het is op dit moment nog zomaar een wild idee, maar bij voldoende interesse wel een heel leuk project om mee aan de gang te gaan, vandaar!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:53

je moet niet vergeten dat de gemiddelde leeftijd en dus wat men te besteden heeft hier niet zo heel hoog ligt he Knipoog Als je het werkelijk professioneel aanpakt kun je de eindprijs ook wel wat opschroeven, maar persoonlijk zou ik zelf ook geen 40-50 euro uitgeven voor een dvdtje.. 30 euro is voor mij ook echt de max..

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 17:11

Maar 30 euro is altijd nog een ander bedrag dan 10 tot 12 euro. Ik ga iig eens informeren wat het zou gaan kosten wil je het een beetje proffesioneel aanpakken.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:37

Amable schreef:
Ik ben best benieuwd of jullie een trainingsdvd "Vrijheidsdressuur en Clickertraining" zouden aanschaffen? En wat dan de max prijs zou zijn die je er aan uit wil geven. En wat verwacht je van zo'n dvd, hoelang moet 'ie duren, welke oefeningen enz.

minimaal 30, maximaal 60 minuten

Basis:
- basis trainingsattributen (veilige afgesloten paddock, halsters, hulpmiddelen enz)
- basis oefeningen (begin gehoorzaamheid)
- veelgemaakte fouten en hun consequenties
- het belang van timing en
- vooraf beslissen wat je precies gaat belonen (belang van een trainingsschema)
- beloningen (soorten)

Gevorderden:
- hoe test je een paard op geschiktheid (gedrag, intelligentie en evt. exterieur meenemen in beoordeling)
- tips om benodigde trainingsattributen veilig zelf te maken, bv een pedestal
- oefeningen voor gevorderden
- tips voor aankleding voor een show

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:50

Ja, ik vind ook dat zo'n DVD wel wat mag kosten. Het maken van zo,n DVD kost het nodige, en dan zullen we het maar niet hebben over het geld, en de jaren training die een goed instructuer in zijn/haar eigen opleiding heeft gestopt.
Ik vind het onredelijk als dan verwacht wordt dat diegeene de met moeite en geld verworven kennis voor een habbekrats doorgeeft.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:12

En als je echt slim bent en het is te duur om het echt prof. aan te pakken, dan zoek je iemand die gewoon handig is met een goede camera en filmbewerking, maak je zelf een leuk (misschien wat minder professioneel) product, dvdtjes branden, en verkopen tijdens je clinics/shows Knipoog Waarschijnlijk is dat beter haalbaar en dan kun je ook over een ander bedrag praten Lachen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:09

Het lijkt mij heel leuk en leerzaam!
En idd ook een goed idee om een beginners en gevorderden dvd te maken Ja
Misschien ook beter 2 wat kortere dvd's voor een iets kleinere prijs (20/25 euro?) dan 1 lange waarin alles behandeld wordt? Denk dat veel mensen het een te grote stap vinden om in ene 50/60 euro voor een dvd te betalen, terwijl als je deel 1 al hebt voor een iets kleinere prijs en het bevalt je ook sneller deel 2 zult aanschaffen Lachen

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:35

Mij lijkt het wel een goed idee, zou er ongeveer 15 euro aan uitgeven!

kiirstenp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:51

ik zou het wel erg leerzaam en fijn vinden, ik zou er max. 15 euro aan besteden...

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:52

Ja Ja Ik heb wel intresse..Lachen En wat ik er maximaal aan uit zou geven zou een euro of 18 zijn.. En idd wat al eerder aangegeven moet als het niet zo prof. kan dan kun je misschien een amateurfilm maken want volgens mij hebben de mensen daar ook al intresse in...

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:26

Ik zou er denk ik max. 20 euro aan uitgeven. ligt er uiteraard ook aan hoeveel er op staat enz.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:03

Ik heb zeker interesse. Ik zou er niet meer dan een tientje voor uitgeven, aangezien dat ook is wat je voor de gemiddelde professionele DVD uitgeeft.