Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
AndreaB schreef:Wat versta je onder dun? Gewoon ongevoerd of iets van 100/200 gram?
En is dat dan niet koud van de winter? De meeste paarden hebben als het hoog winter is toch wel minimaal 600 gram op hun ruggetje liggen. Maar die paarden staan wel op stal, krijgen hooi in portie's en kunnen niet bewegen voor de warmte. Dat heeft zij dan weer wel. Moeilijk hoor.
Ik heb trouwens een AV, dus je moet niet denken aan een dik bolliewollie ofzo, maar gewoon aan een bescheiden wintervachtje.![]()

)
AndreaB schreef:Ik zet haar dan in de paddock waar ze gewoon hooi kan schranzen en als ze dat wilt in de schuilstal kan staan.
Als ze eventjes aan het hooi staat te knagen gaat het al wel weer beter, dus in de paddock gaat het beter als op het land.

Citaat:Dat zou ik juist niet doen als je uiteindelijk de overgang wil maken naar 24/7 buiten zonder deken.
AndreaB schreef:Wat versta je onder dun? Gewoon ongevoerd of iets van 100/200 gram?
En is dat dan niet koud van de winter? De meeste paarden hebben als het hoog winter is toch wel minimaal 600 gram op hun ruggetje liggen. Maar die paarden staan wel op stal, krijgen hooi in portie's en kunnen niet bewegen voor de warmte. Dat heeft zij dan weer wel. Moeilijk hoor.
Ik heb trouwens een AV, dus je moet niet denken aan een dik bolliewollie ofzo, maar gewoon aan een bescheiden wintervachtje.![]()

AndreaB schreef:Maar kan een paard zn vacht dan wel overeind houden met een ongevoerde regendeken?
Neem aan dat dat ook de vacht naar beneden drukt en al helemaal als er water op komt te liggen.
Is het dan niet handig om ook gelijk een wat warmer regendek op te leggen, zodat ze niet alleen niet nat is maar ook warm gehouden wordt. Als dr vacht dat dan niet meer kan moet iets het toch doen?
Of kan ze zich dan voldoende warm houden aan het hooi en beweging?
Ik heb trouwens niet de mogelijkheid om haar een tijdje op stal te zetten, want die zijn er niet.
Misschien dat ik een tijdje met haar in de koeienstal kan gaan staan dan.
Cowgirl schreef:Ik vind dat als je je paard 24/7 buiten wil laten staan het dier ook moet kunnen schuilen. Bij extreem weer maken ze daar echt gebruik van.

Dani62 schreef:@Inge_: Als een licht gevoerde deken de haren plat drukt krijgt ie het ook koud. Het beste advies blijft in mijn ogen ten alle tijden GEEN deken. Met een goede wintervacht hebben ze geen last van de regen. Het blijft óp hun vacht liggen en drupt er zo vanaf. Precies hetzelfde effect als wat een regendeken zou doen dus...
Zorg wel voor een schuilstal of een windstille plek.
(Nooit gedacht dat ik ooit blij zou zijn als het weideseizoen over was
)
AndreaB schreef:En gefeliciteerd met je verjaardag!
Ik kan ze niet vinden hoor. Als ik zoek op ongevoerde regendeken dan krijg ik gewone normale dekens van o gr, maar niet zon doorzichtige regencape. Welk woord gebruik jij bij het zoeken??
. Ik heb nu een bucas smartex rain, sterke regendeken met ademende fleecevoering.