Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

dat is ook mijn grootste nachtmerrie. Sterkte. Gelukkig zijn jullie er alle drie goed van af gekomen.

mii_jessy schreef:ah annette
welke sloot was da eigenlijk??
hoe is het met jou verder en met mies??
en natuurlijk met jimmy

Nettieejj schreef:Nee, hij was gewoon heel braaf, hij was ene keer geschrokken, maar voor de rest niks...

sumic schreef:niettemin mag een pony nooit beginnen te bokken voor de wagen, meteen straffen. mocht hij het weer proberen is het zaak om te laten weten dat dit gedrag niet geaccepteerd wordt!
JoyCiej007 schreef:Jeej, da's inderdaad even schrikken.
Snap dat je nu wat minder vertrouwen hebt, maar om er voor te zorgen dat jij én je pony geen trauma oplopen, was het eigenlijk verstandig geweest om hem dírect weer in te spannen bij thuiskomst, of gelijk de volgende dag.
En dit dan met een ervaren persoon er bij, ik weet niet, las in je profiel dat je hem helemaal zelf hebt beleerd? haal er dan igg even iemand bij die hier ook verstand van heeft, en span hem dan zo snel mogelijk weer in. Eerst tuig op, rustig paar rondjes stappen, beetje lange lijnen, keertje los tussen het lamoen zetten, dan rustig inspannen en paar rondjes door de wei terwijl iemand hem aan een los halstertouwtje ook vanaf de grond vasthoud...
maar, wat ik eigenlijk niet zo heel goed snap; je schrijft dat je zelf van de kar áf bent gesprongen toen hij begon te bokken? Waarom heb je dit gedaan als ik vragen mag? Dreigde de wagen te kantelen oid?
Dit is namelijk helemaal niet verstandig, zat je er op en kon je nog blijven zitten, dan is dat juist alleen maar voordelig want dan kun je nog proberen om hem in te houden of te laten stoppen oid....
Edit: Sumic was me blijkbaar net voor