Vraagje over VD

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nandy_Finn

Vraagje over VD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 08:55

hej hej,
ik wil met mijn tinker ook beginnen met vrijheidsdressuur,
maar nu vroeg ik me wat af;
is het erg als je meerdere dingen tegelijk probeert of moet je echt een ding leren,
en als dat goed gaat pas weer wat nieuws?
ik denk het 2e, maar mezelf kennende heb ik altijd iets van even kijken of dit lukt,
of mischien gaat dit ook wel heel goed!
is dat erg?

Groetjes nandy

chamleona

Re: Vraagje over VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:26

Het is verstandig om het 1 voor 1 te leren. Goed en duidelijk zijn. Als hij de eerste goed voor elkaar heeft. Dan beginnen met de 2e. Succes!

Nandy_Finn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 14:01

okej,, dankjewel Lachen

Groetjes nandy

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:56

Je hoeft het juist niet 1 voor 1 te leren, je leert op school toch ook niet eerst rekenen (plus, min, delen, vermenigvuldigen, worteltrekken enz) en daarna pas taal (alfabeth, zinnen maken enz) en daarna pas aardrijkskunde (nederland, europa, wereld)? Je krijgt vanalles een beetje en zo leer je vanalles steeds meer.

Dus, je kan best een begin maken met bijv de buiging, dat 5 keer oefenen en daarna verder gaan met targetten, dat 10 keer oefenen en daarna aan de gang met voetjes geven, dat 5 keer en daarna weer 2 keer buigen, nog 6 keer targetten en 4 keer voetje enz. Veel afwisselen is het allerbelangrijkste, want dan hou je het leuk voor je pony!

ReneetjaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:06

Ja je kunt het best tegelijk doen, als je maar duidelijk en consequent blijft Haha!

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:02

Ik heb gehoort je kan het beste met 1 ding beginnen tot het goed gaat en geef de hoop niet op en niet te lang doorgaan.

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:49

Het ligt er een beetje aan wat jouw paard aankan en hoe jij vind dat hij reageerd. Het ene paard heeft moeite met verschillende dingen en het andere paard heeft er heel veel plezier in, dus dat goed in de gaten houden. Persoonlijk vind ik het beter om verschillende dingen te doen, zo wissel je het af en houd je het leuk. VD is voor veel plezier en met constant blijven herhalen van hetzelfde ding is voor sommige paarden té saai, en dan heb je kans dat ze het niet meer op willen nemen. Gewoon even kijken hoe jouw paard reageerd en vanuit daar verder gaan. Ook vooral niet gefrustreerd raken als het niet lukt na een paar keer, en zodra je zelf merkt dat je ergens gek van wordt is stoppen ook even het beste.

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:27

Ik sluit me aan bij Falling.
Het is voor de leuk en bij sommige paarden zal het
juist goed werken om een paar oefeningen steeds
af te wisselen.
Succes en veel plezier!!!

Edit: spelfout