Freestyle ging super vandaag met Tricky apetrots!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trickywonder

Freestyle ging super vandaag met Tricky apetrots!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 19:34

laatst heb ik hier nog een vraag gesteld over de join up. mijn paard is erg dominant en wilde vaak niet komen aan het eind van een freestyle sessie. met wat tips van jullie lukte het uiteindelijk.
en vandaag ging het ongelooflijk goed!!! apetrots dus een verslagje!

ja ja dat zeg ik niet vaak hahaha
Ik ben druk aan het oefenen met de galop. beide kanten op.
aangaloperen gaat nu erg netjes en wat ben ik blij dat ze het nu ook linksom doet zonder gestress! (ik heb een draver en het was best moeilijk haar de galop opnieuw aan te leren.)
Alleen is de bak best zwaar bij ons, droog en mul.
Hierdoor kan ze niet goed doorgaloperen, ze ploetert echt.
als ik er dan ook nog opzit is het nog moeilijker voor haar.

Dus ben ik het nu op een andere manier aan het trainen, lekker galoperen tijdens buitenritten, lange rechte stukken op een betere ondergrond.
En dmv freestyle.
(tuurlijk ook onder het zadel wel bij ons in de bak maar dan vraag ik het minder intensief en verwacht ik minder gewoon omdat ze het nog moet leren)

Vandaag dus bezig met freestyle. ik had paaltjes en lint gekocht om de bak te halveren. want Tricks had erg leuke trucs bedacht om onder het freestylen uit te komen. *trek een sprint in de aangegeven richting naar de andere kant van de bak en ga daar snel wat grazen. Willemijn begint te mopperen en als dat niet werkt komt ze achter je aan. door de zware bak duurt dit even en heb je genoeg tijd om snel wat lekkere happen gras naar binnen te werken....
het kwam er dus op neer dat ik met een knalrood hoofd hijgend door de bak banjerde en mn paard meer aan het grazen was dan werken.
dit zou me vanaf vandaag niet meer gebeuren! en het is ook niet gebeurt!
Heerlijk dat ze er nu niet tussenuit kon knijpen. Dit had ze ook snel door dus konden we aan het werk.
ze had flink wat energie over het was ook lekker fris dus het tempo lag flink hoog. haar maar even goed uit laten draven dus!
geweldig staart erop, neusgaten open oren naar voren showen! moooi paard!
En ondertussen mooi lopen in de richting die ik aangeef en het tempo dat ik aangeef. ze deed het keurig!
Op naar de galop! ook dit ging goed! beide kanten op! En valt ze onder het zadel in de bak vaak terug na 3 sprongen nu ging ze zo wat rondjes achterelkaar doorgaloperen!
Ze was echt geconcentreerd, reageerde snel, 1 oor steeds op mij gericht, begon zich te ontspannen, hoofd laag en kauwen. Echt perfect!!!! ik bleef maar braaaaaf roepen haha Was al helemaal trots!
Toen ik haar halt liet houden deed ze dit en kwam vervolgens op mij afgelopen met een laag hoofd. heel onderdanig! ze keek er ook superlief bij! dit is dus echt niks voor Tricks, die is altijd te trots om bij mij te komen. ze vertikt het gewoon.
en nu??? ik wist niet wat ik zag.
heb haar flink geknuffeld!
toch was ik nog niet klaar we waren nog maar 15 minuten bezig ofzo...
dus haar weer weg laten lopen en verder. Weer ging het super, goed luisteren, meewerken.
weer halt laten houden en weer kwam ze uit zz op mij af. recht op mij af want had me nog niet omgedraaid. en weer met dat koppie laag en kauwen. toen maar weer flink geknuffeld en uit laten stappen als beloning. ik was op slag verliefd op haar! als een mak schaap liep ze achter mij aan, elke beweging volgend. stond ik stil dan zij ook meteen, draai ik om draait ze mee, slangevoltes, gebroken lijnen, voltes alles deed ze rustig na.

een half uur gewerkt ze was helemaal bezweet en wat had ze het goed gedaan!
Weer helemaal verliefd op Tricks!