[AR] SGMW Schalkhaar: Marathon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

SGMW Schalkhaar: Marathon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 16:03

Vannochtend vroeg, toen ik nog lekker in mijn bedje lag Bloos Scheen het weer nog wel aardig mee te zitten. Helaas was het al snel over met de pret toen ik als toeschouwer het wedstrijdterrein betrad..
Het begon te druppelen, en vanuit de drup begon het steeds harder te regenen...

Maar, dat mocht de pret niet drukken.
Paar mooie aanspanningen in de hindernissen bezig gezien, het liep overigens niet állemaal vlekkeloos. Een zeer geslaagde wedstrijd, maar helaas voor de wat latere starters zat het weer niet altijd mee.
Op naar volgend jaar, dan ben ik waarschijnlijk als deelnemer van de partij Vork

De foto's zijn niet echt super vanwege het slechte weer, dampige paarden, etc. Daarbij is de upload-kwaliteit van mijnalbum.nl nogal bagger... Maar hier toch even een kleine impressie Lachen

1. Nog mooi weer; deze jongens vlóooogen door het parcours heen, en kwamen bij menig hindernis met een daverend 'whieeeeeeeeeeeeeeeeehaaaaaaaaaaaa!' in volle galop binnen gestormd' Vork Tot groot vermaak van het publiek. Jazeker, zij weten wel wat écht rijden is.
Klein minpuntje; het rechterpaard deed werkelijk alles in z'n uppie, het linkerpaard trok voor geen ene meter, en had eigenlijk even op z'n sodemieter moeten hebben Knipoog
Afbeelding
2. Afbeelding
3. http://www.mijnalbum.nl/Foto-48PWMBEZ.jpg
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Leuke tandem-aanspanning met Tinker en Fries, schril contrast met het 2span Friezen; dit span deed alles in een rustig sukkeldrafje, of zelfs in stap. Menigmaal klonk het 'rustig aan jongens! Rustig!' uit de mond v/d menner, maar rustig waren ze zeker Vork
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MD7ABBU4.jpg
7. Afbeelding
8. Afbeelding
9. http://www.mijnalbum.nl/Foto-PSBHO3R7.jpg
10. Leuk span welshjes aan 't werk in een pittige hindernis; krappe doorgangen, véel draaien; een echte puzzel, die niet voor iedereen zo lekker liep... Bijna alle 4spannen hadden er ontzettende moeite mee, maar het was ook zó krap gezet!
Afbeelding
11. http://www.mijnalbum.nl/Foto-MPEWW8SS.jpg
12. http://www.mijnalbum.nl/Foto-VRBDWMFI.jpg
13. ... Zoals dus dit 4span met de opvallende, oranje bandage's. Zij ondervonden gróte problemen in bovengenoemde hindernis, kwamen vast te zitten bij A, achterpaarden konden geen kant op, voorpaarden wisten niet wat hen overkwam. Menner en grooms deden hun best, maar hebben uiteindelijk wel lang zo vast gestaan. Ze hadden imo beter kunnen stoppen; en die paarden maar dampen, de menner maar slaan uit alle macht, terwijl de beesten zichzelf alleen maar vaster aan het draaien waren. Uiteindelijk na igg langer dan 5 min. kwamen ze weer vrij, publiek aanmoedigend, maar hoofdschuddend; deze man had beter de handdoek in de ring kunnen gooien, een paar poorten verder scheelde het ook maar een haartje of ze zaten weer vast..
Mijn batterijen begaven het even op het moment dat ze vast stonden, hier dus geen foto's van. Ik zat bovendien ook in spanning te kijken...
Afbeelding
Hier dus in de bewuste hindernis, inmiddels weer 'op gang':
14. Afbeelding

Een prachtig 4span haflingers, die ook wel van gassen wisten Vork
15. http://www.mijnalbum.nl/Foto-6L8XDJNE.jpg
16. Afbeelding
17. Afbeelding

Ook deze 2 spannen presteerden goed
18. Afbeelding
19. Afbeelding
20. Afbeelding
21. http://www.mijnalbum.nl/Foto-LE7MDTAI.jpg
22. http://www.mijnalbum.nl/Foto-WSXP7NRU.jpg

Ten slotte nog een 2span knappe tuigers
23. http://www.mijnalbum.nl/Foto-OOGUHOFE.jpg
23. Afbeelding
24. http://www.mijnalbum.nl/Foto-B4LO6IKN.jpg

Carmen2

Re: SGMW Schalkhaar: Marathon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:39

ik ben der ook geweest Lachen hier staan 1 bekende op, of men ouders kenden hem,, Tong uitsteken

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 16:50

Mooie wedstrijd he? Alleen jammer van het weer; gister met dressuur en vaardigheid was het weer práchtig... Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 17:00

Pardon; exusez-moi...

'Dampige paarden' in mijn beginpost Clown moet natuurlijk 'dampende paarden' zijn Clown

Dámpige paarden zou je toch niet op zo'n wedstrijd verwachten mag ik hopen Lachen

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:25

was er allen vandaaag ,,
het was wel koud maar toen het begon te miezeren zijn we huiswaarts gegaan ..Lachen
mijn vrienden waren toch al geweest !!

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:32

heb je gepbt joyce Tong uitsteken

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:50

Dat vierspan haflingers is william ter harmsel daar staat jorien_ achterop

het vierspan paard in het oranje is bob van asselt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 21:05

Achja, ter harmsel; die naam komt me idd wel bekend voor Lachen
had wel programma boekje, maar had geen startlijst (wel om gevraagd, maar daar zaten ze een beetje krap in volgens mij, dus dat maar gelaten voor wat het was).

Geweldig mooi 4span van ter harmsel dan Lachen

4span in oranje was ook érg mooi om te zien. vooral het verschil van die bandage's Clown Zie de foto voordat zij de hindernissen in gingen, en in de hindernissen zelf... je had die benen en bandages eens moeten zien ná de marathon.

Dat word een flinke was, 4x4 bandage's wassen Clown

Valt me trouwens wel op, dat er steeds meer bandage's worden gebruikt in de mensport...
Hoewel het mooier staat dan peesbeschermers (althans, vind ik) lijken peesbeschermers me toch meer steun geven. Lachen

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:32

Bandages zijn de meest onmogelijk dingen in de mensport (marathon). In een waterbak loopt je serieus risico dat de boel afzakt, met alle gevolgen van dien, zakken ze niet af, dan worden ze loodzwaar.
Je ziet ze gelukkig ook nauwlijks mensport.
Dat deze man ermee rijdt zegt meer over hem. Het verstand ontbreekt en de 'show' is blijkbaar belangrijker. (nu nog netjes en goed leren sturen, dan is het pas écht show Knipoog )

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 23:28

Inderdaad Manie, dat was ook mijn eerste gedachte. toch zie ik het de laatste tijd wel meer als dat ik eerder zag (kan ook aan mij liggen hoor) maar heb er wel meerdere op deze wedstrijd gezien met bandage's.

Ikzelf vind het idd gevaarlijk ivm. afzakken of losgaan, daarbij is het ook nog eens pokkewerk om alle paarden eerst te gaan inbandageren.

Ook bij training gebruik ik eigenlijk nooit bandage's, ja straks misschien, om haar achterbenen te beschermen vanwege de sneeen die nu goed aan het helen zijn.

Als ik peesbeschermers gebruik, tape ik die vaak nog eens extra in met een marathon, mócht het ooit eens los kunnen gaan...

en inderdaad, leren sturen Clown iedereen kan wel eens vastlopen in de hindernis, tuurlijk...

maar vond het gewoon jammer om te zien dat het hem zó lang kostte. Als je een paar keer probeert en het wil niet, je paarden staan ontzéttend te dampen, te hijgen en te zweten en zijn best van de kaart, ja dan had ik persoonlijk allang gestopt of een groom v/d wagen gestuurd...

jammer dan, die strafpunten.

maar hij was nu al zó veel tijd kwijt, dat kon hij never nooit niet meer inhalen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 00:54

de vraag is ook of het eerlijk is tegenover je paarden, om tekeer te gaan terwijl de dieren door je eigen stuurfout vastzitten... logischer zou inderdaad geweest zijn om de groom even een handje te laten helpen...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 06:55

Ach in Leek noemden ze deze man SPONGE BOB omdat hij omging in de waterbak ROFL Huilen van het lachen

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 07:30

JoyCiej007, leuke foto's en een hoop bekende Ja ik was beide dagen ook aanwezig.

zag op de uitslag dat de man met de oranje-bandage's gister een EL had!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:05

manie schreef:
Ach in Leek noemden ze deze man SPONGE BOB omdat hij omging in de waterbak ROFL Huilen van het lachen

Ik heb de hele middag bij de waterbak daar zitten wachten
En idd laatste aanspanning ging om
zo mooi in slow motion, plat op zijn .... in de waterbak

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:58

Echwel, jij bent toch geen sensatiezoeker heh? Knipoog

Leuke foto's Joyce!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:15

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:43

Was leuk he Knipoog

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:50

Ja en de prijsuitreiking nog leuker Haha!
Hij kreeg de 'pechprijs' en al die malle Groningers maar roepen:
'Sponge Bobbieeejjjjjjj' haha prachtig. Vooral hoe hij onbegrijpend onze kant op keek Huilen van het lachen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:52

Nou ik die foto's zie toch eigenlijk wel raar
3 man die aan de koets staan te sjorren, maar iemand die de
paarden vasthoudt, ik lach op dat moment in een deuk van het lachen, dus zie het nu pas.
Wat nou als die knollen ervandoor waren gegaan

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:54

Die knollen zijn dit blijkbaar gewend Haha!
Er stond idd niemand voor en de paardjes stonden gewoon uit te blazen daar in het water...
Je kunt bij hem ook uitstekend terecht voor je koetsiersbewijs, veiligheid voor alles Nagelbijten / Gniffelen

edit: kleine toevoeging

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:01

Lol met je knol.
Spetter, niet aan de kletter... Haha! Haha!

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:29

O hier heb je de marathon foto's, haha, heb net bij je andere topic gereageerd van de dag ervoor....