[AR] wagen voor shetlander tweespan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam

wagen voor shetlander tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 22:09

Wie weet welk merk je het beste kan kopen, wanneer je een wagen zoekt voor een tweespan shetlanders? En waar kan je die wagens dan kopen (dealers?).

Onze shetponys zijn 92 en 94 cm hoog en we zoeken een recreatiewagen type marathon (waarbij dan de voor en achterwielen niet zo dicht bij elkaar staan). De instap moet makkelijk zijn, de zithoogte zo'n 1-1,2 m, ruime zit voor de menner en bijrijder (ook achterin), zeer goede vering en bij voorkeur (apart) dubbel geremd. Omdat we veel in het bos zullen rijden op zandwegen, denken we aan een gewicht van ongeveer 150 kg en een spoorbreedte van 1.25 m. De kar moet er leuk uitzien met mooie banden op lucht. Onze voorkeur gaat niet uit naar een wagen uit Polen, maar ja het merk Leon is te duur voor ons.

Er staan leuke karren bij Hagedoorn in Linde, maar ook bij Divoza zagen we een mooie kar van het merk Dutch. Wie zijn bekend met wagens van deze leveranciers (waar koop je eigenlijk het merk Dutch, behalve Divoza) en wat zijn de ervaringen? En waar zouden we nog meer kunnen kijken? Alles reacties zijn welkom, alvast bedankt!

xElienx

Re: wagen voor shetlander tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:34

De Lemerij in Borne heeft erg leuke shetlandwagens staan.
mijn komt er ook vandaan en ben er erg tevreden over.
(zie profiel)

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:11

In het sticky staan er heel veel!
Ik rij zelf met een marathonwagen van marathonwagens.com en ben er heel tevreden over!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:47

Ik heb een prachtige marathongwagen gevonden bij:

www.verwaaijen.nl

spoorbreedte is 114 cm. prima kar!

Dutch vond ik zelf wat minder, althans die we gezien hebben voor 1750,- (de plaat bij je voeten kon in en uitdeuken...)

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 12:34

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga zeker kijken bij de Lemerij, de kar met geel en zwart van Elien is ongeveer wat ik zoek. Je hebt hele mooie foto's in je profiel staan. Leuk die spikkels.

Volgens mij zijn de karren van Verwaaijen wat duurder. De link werkt overigens niet, ook niet in de sticky. We willen niet heel veel meer dan 2.200 euro uitgeven. Er moet nl. ook nog een tuig gekocht worden.

De Dutch kar die wij gezien hebben was wat duurder (2300) en zag er heel goed uit. Alles mooi afgewerkt, fijne vering, dubbel geremd en voldoende zitruimte. De wielmaat was alleen wat groot (19 inch) voor ons. Wie weet waar je meer wagens van dit merk kan vinden?

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:21

Mirjam schreef:

Ik ga zeker kijken bij de Lemerij, de kar met geel en zwart van Elien is ongeveer wat ik zoek. Je hebt hele mooie foto's in je profiel staan. Leuk die spikkels.

Volgens mij zijn de karren van Verwaaijen wat duurder. De link werkt overigens niet, ook niet in de sticky. We willen niet heel veel meer dan 2.200 euro uitgeven. Er moet nl. ook nog een tuig gekocht worden.

De Dutch kar die wij gezien hebben was wat duurder (2300) en zag er heel goed uit. Alles mooi afgewerkt, fijne vering, dubbel geremd en voldoende zitruimte. De wielmaat was alleen wat groot (19 inch) voor ons. Wie weet waar je meer wagens van dit merk kan vinden?

dat gele wagentje heb ik niet van de lemerij (misschien staat hij daar nog wel, heb hem ingeruild Knipoog )
die zwart-bruin-goude komt er wel vandaan

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 22:09

Okay... De zwart bruine is een echte marathonkar, dat zoeken we dus niet. We willen nl. soms met de (buurt)kinderen gaan rijden en daarvoor moeten achterop bankjes geplaatst zijn. Maar het is wel een hele chique kar!

We gaan naar paard & koets, dan kunnen we bij meerdere leveranciers gaan kijken. De Lemerij en Verwaaijen heb ik niet op de lijst van standhouders kunnen ontdekken. Dan moeten we daar nog langs gaan (we gaan niet over een nacht ijs Lachen).

Nu er toch shetmenners gereageerd hebben: wat vinden jullie van gareeltuig? We hebben tot nu toe in enkelspan gemend met een borsttuig, maar een gareeltuig lijkt me voor die kleintjes veel prettiger. Hebben jullie daar ervaring mee of een mening over?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:11

dan zou ik gaan voor een fransgareel.
Wij hebben een marathon met bankjes achter.

cavellino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 08:24

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 18:59

Dat was een goede tip!

Afgelopen zaterdag zijn we bij Van Boven langs geweest en hij heeft precies wat we zoeken. Een marathonkar met ruime zitplaatsen (erg fijn bokkussen), goede vering en precies in ons budget. Een soortgelijke kar staat ook bij Hagedoorn, maar daar zijn de zitplaatsen niet erg prettig van. Te klein achterin en niet zo'n fijn bokkussen. We moeten nog wat zaken bespreken over de invulling, maar het lijkt erop dat we bij Van Boven gaan slagen!

Het tuig gaan we waarschijnlijk wel kopen bij Hagedoorn. Daar hebben ze een superluxe tweespan tuig met lakleer op het hoofdstel en een verlaagd middenstuk bij het borststuk. Dat is wel zo prettig voor ze, want een gareeltuig werd ons afgeraden omdat dat precies moet passen. En dat wordt erg duur voor wat bos crossen...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:11

van schie in Zwaanshoek
die man ment zelf ook met tweespan shetten
heeft supermooie kwaliteits wagens staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:03

Dennis heeft ook net een mooie wagen gekocht. En die van Anke heb ik ook op marktplaats zien staan.
Ik heb voor mijn paard net een wagen gekocht van wagenmakerij.nl Mijne is 2e hands maar ziet er nog prima uit. Ze hebben een mooie beginnerswagen staan, ook in shetmaat!

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 18:05

Van Schie heeft Cavalier wagens, erg mooi! Voor ons wat uit de buurt, wat onhandig kan zijn bij problemen met de kar. Bakker zit wel in de buurt, maar het karretje dat ik ooit van hem gehad beviel niet. Het werd verkocht als een karretje, dat ook voor volwassenen geschikt zou zijn. Maar we zijn er vooraf een keertje vanaf gegaan, omdat het volledig uit balans was... Overigens hebben we die kar toen niet bij Bakker gekocht, maar de kar was wel van Bakker. Hij zal best goede wagens maken, hoor!