Paarden reageren verschillend op DVD's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Paarden reageren verschillend op DVD's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 15:59

In een ander topic kwam ik de opmerking tegen dat paarden verschillend kunnen reageren op DVD's, en ben op grond van die opmerking aan het denken geslagen.

Ik vraag me toch serieus af hoe verschillend paarden op die DVD's reageren, en wat jullie er zo allemaal mee doen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn paarden de DVD's nooit heb laten zien, ik heb ze alleen zelf bekeken, maar misschien houden jullie wel hele sessies in stal met TV en DVD spelen? Laten jullie de paarden ook aan de DVD's ruiken, raken jullie ze er mee aan, hoe reageren ze als je de hoesjes om hun oren slaat? Laten de paarden hun misgenoegen kennen door te proberen in de DVD's te bijten?

Brand los ben erg benieuwd naar jullie ervaringen....

(sorry, ben erg melig vandaag) Clown

ikke

Re: Paarden reageren verschillend op DVD's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:43

Ja hoor, echt waar. De ene gaat heel nieuwsgierig het scherm besnuffelen en vervolgens proberen hoe eetbaar dat is. De andere gaat verveeld op zoek naar lekkers (lees: eet z'n stal leeg).

Dus ja, paarden reageren heel verschillend Haha! Haha! Haha!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:48

Bij ons elke zaterdagavond drive in bioscoop in de wei. Mr Ed is favoriet.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:17

Pling Mijn paarden hebben de dvd's nog niet gekeken, want de kabel van mijn tv is niet lang genoeg. Maar ik dacht er wel over om hun een goed boek over mennen te laten lezen Haha! Ik kom er nog niet zo goed aan uit, maar zij misschien wel. Haha!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:21

Mis ik iets? Over wat voor dvd's gaat het of gaat het over dvd's in het algemeen? Ik snap het niet helemaal Blond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:23

het hangt er vanaf wat voor DVD het is, de mijne kijkt er wel naar, vooral actie is geliefd, er moeten alleen geen onverwachte schrik momenten inzitten, want dan is hij de hele dag van de kaart..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 12:24

Het ging in dit geval over DVD's over trailerladen, en dan op de Natural Horsemanship manier. Maar je kunt je paard natuurlijk ook speelfilms laten zien: Black Beauty schijnt voor mensen een echte tearjerker te zijn, misschien wel leuk om te kijken hoe een paard daar op reageert?

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:24

huh ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:25

Cassidy schreef:
Het ging in dit geval over DVD's over trailerladen, en dan op de Natural Horsemanship manier. Maar je kunt je paard natuurlijk ook speelfilms laten zien: Black Beauty schijnt voor mensen een echte tearjerker te zijn, misschien wel leuk om te kijken hoe een paard daar op reageert?

dat probeer ik maar niet, hij moest bij Nemo al een traantje wegpinken, dus denk dat hij dan helemaal in tranen uitbarst..

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:26

Oke zal het eens proberen Trigger ofzo misschien ook wel leuk of het paard van sinterklaas.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 16:55

Toen ik mijn paard de trailer dvd liet zien heeft ze 3 dagen niet meer naar me gehinnikt...
Daarna heb ik nog 1 poging gedaan om haar Hidalgo te laten zien,maar niks hoor,ze wil gewoon geen tv kijken.
Mijn jaarling daarintegen smult van televisie!
Het liefst met koptelefoon en al erbij!
Tegenwoordig zet ik een bak met wortels voor haar klaar,en voor mezelf een bak met popcorn,
en dan kijken we de mooiste paarden dvd's.
Elke vrijdag video-dag,heel gezellig!
Goed voor de band ook,zo samen zijn.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:09

Witte vind de tv maar eng... lastig hoor, nu moet ik hem alles wat ik leer van de DVD's gaan uitleggen... Orlanda vind de TV wel geweldig, maar alleen onder het genot van brokjes.

Misschien is het wel een hit tegen verveling op stal: de stal TV... waarop paarden naar gelang hun geslacht kunnen kijken naar knappe merrie's of hengsten, en ze de rijoefening voor die dag alvast uitgebreid kunnen bekijken Haha!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:13

De mijne leest gewoon de boeken van Parelli, Voest en hemppfling. Ik hoef hem niets meer te leren. Hij mij deste meer Knipoog

ReneetjaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:27

yeah. lijkt me raar ;D

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 08:48

Reneetja schreef:
yeah. lijkt me raar ;D

Wat lijkt je raar?

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 01:40

Ik heb Paso gewoon uitgelegt wat we gingen doen en toen snapte hij het, en deed het gewoon helemaal zelf.
Dacht dat hij een natuurtalent was, maar lees nu dat er een is die de boeken zelf leest. Ja daar kunnen we niet tegen op.

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 02:10

Mijn paard heeft toch nog moeite met de ondertiteling. Dan denk je dat het 'longeren' er wel inzit, maar blijkt het toch meer een 'lanceren' te zijn... Beetje lastig zo af en toe. En zo nu en dan ook die vrij interpretatie van hem... *zucht*

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 02:21

Ik heb mijn pony eerst voorzichtig laten wennen aan het hele gebeuren rondom de dvd's. Paarden zijn vluchtdieren, en daar moet je toch rekening mee houden. Ik heb de beelden daarom langzaam opgebouwd. Eerst heb ik alleen de tv voor de box gezet, zonder beeld. Toen hij daaraan gewend was, ben ik begonnen met tekenfilms en romantische comedy, maar hij kan nu zelfs al thrillers en actie aan. Zelfs James Bond gaat al goed! Ik ben echt ontzettend trots op mijn pony! Hij zit bijna nooit meer met bibberende voetjes voor zijn ogen, dat hebben we toch maar bereikt in een paar weken. (Maar ik heb hem natuurlijk niet overbelast, ik heb voor variatie gezorgd met verschillende dvd's en heb de sessies kort gehouden hoor!)

Het oefenen met de dvd's zelf was geen probleem. Hij ontdekte als snel dat je in de onbedrukte kant jezelf kunt zien. Hij loopt nu constant te hinikken naar zichzelf. Logisch, paarden zijn kuddedieren. Ik heb dan ook wat dvd's in zijn box gehangen, zo is hij 's nachts ook niet eenzaam.

Het enige wat nog problemen opleverde was het verwisselen van de dvd's zelf. Ik kan niet steeds naar stal komen om er een nieuwe film in te stoppen. Hij had wat moeite om het goede knopje te vinden, maar hij kan 'play' nu zelf indrukken. Op 'eject' oefenen we nog.

Morgen gaan we eens rustig wennen aan de koptelefoon. Ik ben heel benieuwd wat hij daar van vind. Lachen

ps: als je nog interesse hebt in natuurlijke-dvd-training (ndt), zodat je harmonieus tot zelfs schietfilms samen kunt kijken, dan hoor ik het graag. Ik ben gecertificeerd ndt-trainer, en heb mijn aanvullende cursussen 'koptelefoontraining' en 'natuurlijk? - actiefilms!' met goed gevolgd afgerond...

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 02:58

Maar dan vraag ik me af hoe je dat doet als je " natural "bent.
En je paardje 24/7 buiten staat dan heb je geen bekabeling( stroom) voor t.v en dvd of wel?
Dan zou je een soort van movie night met de hele kudde kunnen doen. Dat lijkt me pas leuk en dan kunnen ze het meteen uitprobreren en met elkaar bespreken/hinniken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 08:30

Jennasilver schreef:
Maar dan vraag ik me af hoe je dat doet als je " natural "bent.
En je paardje 24/7 buiten staat dan heb je geen bekabeling( stroom) voor t.v en dvd of wel?
Dan zou je een soort van movie night met de hele kudde kunnen doen. Dat lijkt me pas leuk en dan kunnen ze het meteen uitprobreren en met elkaar bespreken/hinniken.

Met windmolentje en/of zonnepaneel heb je overal stroom Haha! Haha!

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 11:42

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 11:44

Merula, gezien het ondertiteling probleem van mijn paard hoor ik graag wat de mogelijkheden van ndt zijn. Wellicht heb ik het te snel opgebouwd?

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:06

Ik denk dat je verschillende dingen moet proberen, als je ze hele tijd dvd's gaan kijken wordt dat ook al snel saai.
Dus zat zelf te denken leer je paard lezen, begin gewoon rustig met de kinderboekjes. Je weet wel maan, roos vis. En dan rustig opbouwen beetje engels kan ook geen kwaad. En volgens mij lost het probleem zich dan vanzelf op. Zoals paralleli zegt het duurt nooit langer dan twee dagen.
Die solarcinema lijkt me geweldig om uit te probreren.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 03:06

Jennasilver, je hebt talent.
Misschien kun jij een dependance oprichten? Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 06:20

ik had eens een wat respectloos ding en die heb ik Animal Farm laten zien.............. hielp gelijk, als een blad aan een boom veranderd joh!

Hij vind mensen veel liever nu