boek parelli alleen engelstalig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marloes_123

boek parelli alleen engelstalig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 12:44

hoi,

Ik heb een vraag ik wil dus graag parelli doen maar is het boek alleen in het engels??
Mag je bitloos rijden op wedstrijden?
Helpt een barebackpad ook om makkelijker te zitten? ik heb namelijk een pony en die gooit zijn benen nog al hoog op en als ik dan zonder zadel rij kan ik nauwlijks blijven zitten.

alvast bedankt

Cassidy

Re: boek parelli alleen engelstalig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:47

Het boek van Parelli is tegenwoordig ook vertaald naar het Nederlands,

http://www.mediaboek.nl/product/17668_N ... e-Man-Ship

maar het boek is minder overzichtelijk dan de pakketten. De pakketten zijn er echter helaas alleen in het Engels.

Je mag doorgaans niet bitloos rijden op wedstrijden (ligt eraan welke wedstrijden, met jonge paarden en in de western mag het weer wel, en hoe de regels zijn bij endurance weet ik eigenlijk niet)

Een bareback pad zorgt voor een onafhankelijke zit, als je zonder zadel op je paard nauwelijks kunt blijven zitten, dwingt niemand je op een barebackpad te rijden. Maar je paard verzamelen en de rug los te werken zodat hij meeveert kan al helpen dat je op ie barebackpad beter gaat zitten.

Arabesk

Re: boek parelli alleen engelstalig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:44

vraag 1. Het boek zelf is nu ook in het NL verkrijgbaar, maar de paketten zijn nog steeds EN No Cheer
vraag 2. Ja op endurance wedstrijden en springwedstrijden, maar niet op dressuurwedstrijden (wordt aan gewerkt door NL stichting www.bitloos.nl)
vraag 3. verschilt per ruiter/paard