misschien een dom vraagje, maar ik zit echt met een probleem wat betrefd mijn houding. Ik rij nu 1,5 jaar bitloos en ik heb eigenlijk steeds het probleem dat ik mijn handen verder naar voren moet doen, maar ik vind het zo niet lekker rijden. Ik rij nou eenmaal graag met wat langere teugels. Laatst was ik dus op het paard van mn moeder met bit wezen rijden, en toen droeg ik mijn handen wel goed. Maar zo snel ik weer bitloos rij, staan mn handen weer verkeerd.
Ik heb dus wat op HAW rond geneusd bij andere combinaties die dus ook bitloos dressuren, en ik ben volgens mij niet de enige met dit probleem. Ik zat te denken dat de teugel aanzet bij een bit toch wel 10cm lager zit dan bij een bitloos hoofdstel, dus als je je handen op de zelfde plek hebt als je normaal met bit ook hebt, dan heb je de teugels dus 10 cm korter, wat dus 10 cm minder speling is. Ik denk dat het daarom gewoon niet prettig voor mij is om mijn handen op die plek te houden, maar ik vroeg me af of meer mensen hier ook last van hebben? En in welke mate het ook echt erg is, rijtenisch gezien...