bijten met draven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wupke

bijten met draven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 18:59

hallo,

ik ben met mijn fjord al een beetje bezig geweest met grondwerk enzo.
Ze volgt nu heel netjes in stap en stopt ook netjes waarneer ik stop. Alleen als ik dan ga draven dan gaat ze een soort van net doen of ze me gaat bijten en gaat ze met der oren in der nek acht me aan. Maar als ik dan weer ga stappen gaan der oren weer naar voren is alles goed.
Iemand enig idee wat ik kan doen?

Arabesk

Re: bijten met draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:31

wij hebben een merrie die dat ook weleens doet als ze losloopt. Gewoon negeren is meestal het beste. Als het paard in jouw comfortzone komt kan je dit met een directe fase 4 beantwoorden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:32

Je doet aan grondwerk: mag ik vragen of je een systeem volgt of dat het blijft bij aan de hand stappen, draven en halthouden?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:14

Zit ze wel lekker in haar lijf? Mijn merrie doet dat met name als ik te vroeg ga draven, dan is ze nog niet soepel genoeg in haar spieren. Over het algemeen is het toch een uiting dat er iets niet goed gaat, maar of dat lichamelijk of geestelijk (bijvoorbeeld vanwege jouw lichaamstaal) is, is van hieruit niet te zeggen.