Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Bino_Pino schreef:ik snap even niet wat het verschil zou zijn als hij zit uit liggen of zit uit staan?
de manier dat hij gaat zitten?
Denk niet dat je het vanuit staan kunt leren.. óf je pony moet da vanuit zn eigen doen, maar daar vrees ik voor..
Amable schreef:Ja dit is te leren, maar dit is echt niet makkelijk. Er is 1 manier die ik weet en dat is hem met zijn kont tegen een bult zand aan parkeren. Door steeds wat zand van de bult te scheppen moet 'ie dus steeds verder zakken om met zijn kont de bult aan te raken, tot hij op de grond zit. Maar dit heb ik nog niet in praktijk ervaren. Daarbij moet je paard ongelovelijk sterk in zijn achterhand zijn voor deze oefening. Dus ik denk feitelijk niet dat het zo even te leren is.
Stefanootje schreef:Ik heb net toevallig een heel artikel gelezen dat zitten voor een paard heel gevaarlijk kan zijn, kan voor inklemming van de darmen zorgen/dodelijk. Stond in de Ros.
Evy schreef:Ik snap de link niet dat hij eerst op z'n knieën moet en dan moet zitten? Dat gaat toch niet? Of denk ik nu verkeerd?
Ik denk dat een paard eerder gaat liggen als je deze hulpen geeft...
chrispy schreef:jha dat heb ik ook gelezen. maar het is pas bij een paard gebeurt dus valt den kik wel mee. Ik wil het mijn shet ook gaan leren blijf dit even volgen oh welk boek gebruiken jullie eigenlijk om deze truukjes aan te leren ?