bitloos hoofdstel van ruitersportshop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gypsymyhorse

bitloos hoofdstel van ruitersportshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 17:58

ik wil binnenkort het zwarte bitloos hoofdstel van de ruitersportshop gaan kopen,
maar nu staat er op de site bij de bruine alleen in het cob en bij de zwarte die hetzelfde is;
in een maat die vrijwel elk paard past. en er staat een plaatje van een shet bij met dat ding om, noukan ik me niet helemaal voorstellen dat hij zo verstelbaar is dat hij ook bij mijn tinker met maar full past.
ik heb een mailtje gestuurd met mijn vraag, krijg ik tot mijn verbazing het antwoord: de bruine is er ook in maar full terwijl ik duidelijk heb gezegt dat het mij om de zwarte gaat, maar dat ik niet snap waarom er een verschil in maten is.
toen ik nog duidelijker gemaild had wat mijn vraag was kreeg ik terug hij past vrijwel elk paard dus ook maar full.
maar nou snap ik nog steeds niet waar het verschil nou tussen die hoofdstellen zit.
heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand of die maat van die zwarte normaal op een paard met maat full kan?

Ramiro

Re: bitloos hoofdstel van ruitersportshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:04

Ik weet niet precies welk bitloos hoofdstel je bedoelt, maar ik heb die van Norton en daarbij zeiden ze mij ook dat het vrijwel ieder paard past. Ik gebruik hem dan ook bij mijn kwpn'er van 1,72 en maat full en tegelijkertijd bij ons arabiermixje die maar een klein hoofdje heeft. Mijn hoofdstel is iig ruim verstelbaar. Het is ook anders verstelbaar dan een normaal hoofdstel, je zit ook niet met zoveel riempjes.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:59

Ik heb dat hoofdstel ook gehad, in de maat cob. Paste mijn E-pony prima en was heel breed verstelbaar; heb hem aan iemand verkocht met een Tinker, een paard met een groot hoofd..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 06:22

In mijn profiel staat mijn fjord die normaal maat Full nodig heeft met het hoofdstel van de ruitersportshop in maatje cob om. Ze zijn dus echt heel ruim. Full gaat dus denk ik wel passen bij jouw paard.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:59

Ze zijn zeker ruim verstelbaar! Zie ook de reacties hierboven. Ik heb voor mijn pony met cobmaatje een hoofdstel Full en past prima. Er zitten zo veel gaatjes in dat hij goed te verstellen is. Maar bij mij werkt het hoofdstel niet dus gaat hij de verkoop in. Succes!

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:57

Als je paard een hele brede snuit heeft denk ik niet dat het past.. Ik heb dit hoofdstel ook en het is ruim verstelbaar van boven maar de neusriem kan niet groter gemaakt worden..

gypsymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 12:34

hij heeft niet een enorm brede snuit, dat is het probleem niet maar het ging mij om het verstellen, maar dan weet ik het nu.
ik heb hem bestelt en badankt allemaal!