Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
en heel rustig dus we waren er wel 85% dat ze niet uit het niets raar zou gaan doen. _STS_Angels_ schreef:Ik heb een paar dingetjes..
Ik heb 3 paarden een fries van 2 een shetlander van 11 en een holsteiner van 6 mijn vragen:
Holsteiner rij ik met sporen hoe kan ik die het best vervangen? rij ik zonder dan negeert hij me been volkome..
_STS_Angels_ schreef:Shetlander kan zonder bit gerden worden alleen is erg ondeugend we rijden der dus met een licht bitje maar ze word steeds sterker lijkt wel en we rukken echt niet in de mond wat kan ik nou het beste aan doen om het zo vriendelijk mogelijk te houden?
_STS_Angels_ schreef:Fries gaan we binnenkort (2008) inrijden dit wil ik voornamelijk op natuurlijkste manier doen.
Het gaat wel onder begeleiding en ze krijgt waarschijnlijk wel een bit in.. maar ik heb wel een keer een pony ingereden zonder zadel dit is me erg goed bevallen omdat het contact vind ik dan veel beter is... nu graag jullie meningen..