Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kais schreef:Misschien help je je paard door die dingen juist wel meteen naar de kl*tuh en was het zonder veel beter gegaan, bijv. lichter in de mond en soepeler.
Odi schreef:Mijn paard wordt in april 7 en is nog nooit met hulpteugels gereden, zie ook het nut van hulpteugels niet in. Ben het helemaal met Kais eens. Lijkt mij belangrijker dat je, je paard lange rechte stukken laat lopen (in het bos bijvoorbeeld), leert hij zijn evenwicht te vinden en zijn spieren worden sterk.
Kais schreef:Helemaal niet, als het paard goed loopt, waarom dan dingen eraan gaan hangen? Kun je toch beter later doen als het evt. fout gaat?
Misschien help je je paard door die dingen juist wel meteen naar de kl*tuh en was het zonder veel beter gegaan, bijv. lichter in de mond en soepeler.
loontje schreef:Marjolein ik wil pas volgend jaar na de zomer met haar beginnen met inrijden.Tot aan deze zomer wil ik haar longeren en zadelmak maken en dan van de zomer lekker het land op en daarna pas verder gaan met hetzadel en inrijden.