[AR] Wat voor bit??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djimmert

Wat voor bit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 08:57

Ik gebruik nu voor mijn fries, op aanraden van mijn meninstructeur, een liverpoolstang met lage tongvrijheid en "losse" scharen.
Maar het valt mij op dat hij heel onrustig is in zijn mond (mond wijdt open, naar mijn idee probeerd hij zijn tong over het bit te krijgen, tenminste zo ziet het eruit). Nu heb ik geprobeerd wat meer info te vinden over de diverse bitten maar kan bitter weinig vinden (misschien zoek ik niet goed Bloos ). Ik rij onder het zadel met een dubbelgebroken watertrens of een mylerbit level 1 en hier mee heb ik eigenlijk nooit dat hij zo onrustig is in zijn mond.

Daar een goed bit veel geld kost wil ik eerst eens wat meer info inwinnen voor ik weer wat anders aaanschaf (heb hier al een garage vol liggen met zooi Bloos ) dus..... heeft iemand tips voor een goede site over bitten of gewoon wat suggesties over wat anders te gebruiken?

JoyCiej007

Re: Wat voor bit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:41

hahaha, kijk eens wat een lijst Knipoog daarbij is het natuurlijk zo, dat we wel iets kunnen aanraden, maar dat een bit heel 'persoonlijk' is, en dat dit afhangt van het betreffende paard, maar ook de menner, de situatie en het gebruik er van.

Daarom is het ook moeilijk, hoeveel verstand je er ook van hebt, om zomaar vanaf de pc even te beoordelen wat voor bit bij jouw paard past... dat is al in diverse topics genoemd.

Het hoeft niet zo te zijn hoor, maar al eens gedacht aan eventuele mond- of gebitsproblemen? Misschien een keer de tandarts voor controle vragen? Lachen

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:04

Vraag advies bij Letty, 't peerdewinkeltje in Veenendaal, zij weet er erg veel van af.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:27

Letty is inderdaad een goede zaak voor dat soort dingen, maar wel ongelovelijk prijzig (niet dat dat afdoet aan de kwaliteit hoor). Ze hebben daar ook tíg soorten liverpools alleen al, om maar niet te spreken over de vele andere menbitten die ze ook nog hebben Knipoog

Letty's site:

www.letty.nl

Djimmert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 07:54

Bedankt voor de reactie's... toch niet goed gezocht!
Ik begrijp dat het afhankelijk is van de situatie maar ik wil mij toch eerst een beetje "inlezen" dan kan ik ook nuttige vragen stellen als ik naar een winkel ga.

En ik laat mijn paard(en) minstens 1x per jaar checken door paardentandarts.