vraagje barefoot cheyenne

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

vraagje barefoot cheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 16:22

halloo

ik ben van plan om boomloos te gaan rijden , omdat ze zeggen dat het beter is voor je paard ...
nu heb ik een paar vraagjes Tong uitsteken

* Is het ook beter voor je paard ?

* Past het op elk paard ?

* wat betekend maat 1 of 2 ?

* hoelang kan je ong met zo zadel ?

* wat voor ervaring hebben jullie met dit zadel ?

* Heb je die speciale dekje ook in leuke kleurtjes Tong uitsteken ?

dat was het Tong uitsteken alvast bedankt

8nnemiek

Re: vraagje barefoot cheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:32

Met de zoekfunctie vind je daar heel veel topics over met een uitgebreide uitleg Lachen
In het kort:
Boomloos is beter dan een niet passend boomzadel, en voor veel moeilijke paardenruggen dé oplossing, maar een goed passend boomzadel is wel weer beter qua drukverdeling.
Nee, het past niet op elk paard, maar op de meeste wel.
Maat 1 = voor broekmaat 36 tot 40, en maat 2 voor broekmaat 42+. Is dus voor je eigen kont. Heb je een kleine kont maar zit je liever wat ruim, dan kun je prima net zoals ik een maat 2 nemen.
Hoe lang ze meegaan.. mijn vorige was een jaar oud toen ik hem verkocht, en nog zo goed als nieuw.. Ik zou er denk ik makkelijk een jaar of 10 mee kunnen doen, maar ik rij dan ook niet zo intensief.
Hier goede ervaringen Ja Ik heb me vorig jaar het westernmodel gekocht en de cheyenne verkocht. Heerlijk close gevoel met je paard, lekker zachte zitting, goede kwaliteit..
Er zijn wel wat leuke dekjes in verschillende kleurtjes, maar wel allemaal zadelvormig. Kijk maar eens op boomloosrijden.nl

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 17:41

bedankt

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 05:52

Alle antweoorden zijn al gegeven zie ik,alleen mijn eigen ervaring met de Cheyenne kan ik je wel geven.
Ik vond het een heerlijk fijn zacht soepel,veel contact met je paard zadel.
Heb 2 Barefootjes gehad,en over allebei was ik tevreden,en mijn paard ook.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 06:04

Citaat:
Is het ook beter voor je paard

Net hoe je het bekijkt, het allerbeste is een goedpassend boomzadel, helaas wil dat niet bij elk paard en heeft niet iedereen het geld om het zadel steeds aan te laten passen. Voor die mensen is boomloos een betere optie, want beter boomloos dan een slechtpassend boomzadel.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:44

Waar woon je in Friesland? Als je in de buurt zit, kan je wel een keer mijn zadel lenen voor een testritje Knipoog

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 18:57

ik woon in gorredijk Lachen bedankt voor het aanbod , maar zal binnenkort het zadel van een andere bokker lenen om te zien hoe het zit Lachen maar tog bedankt Knipoog

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:06

Oke zit je bij de ponyclub de Skansruterkes? Je paardje komt me bekend voor Lachen

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:20

Ik heb ook even een vraagje over de barefoot cheyenne.
Ik heb nou mijn testzadel binnengekregen, mijn paard houd zijn rug altijd vast en die is ook super gevoelig vandaar dat ik de barefoot wil testen.
Maar mijn paard is wel vrij fors en heeft wel een hoge schoft, heeft iemand daar ervaringen mee.
Ik ben namelijk bang dat hij dan daar druk plekken gaat krijgen, kan ik nu natuurlijk snel genoeg achter komen, maar wil toch even weten of iemand anders daar ervaringen mee heeft, goede of slechte.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:22

Het is jammer dat de testzadels altijd enkele inlages hebben in plaats van dubbele. Dus ik denk dat je er wel nog een centimeter bij op kan tellen, voor schoftruimte, als je een eigen barefoot koopt.
Zorg in ieder geval dat het zadel ver genoeg naar achteren ligt, dan heb je ook minder kans dat het op de schoft drukt. Barefoots (en ook andere zadels trouwens) worden al snel te ver naar voren gelegd.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 16:19

geluksvogel schreef:
Oke zit je bij de ponyclub de Skansruterkes? Je paardje komt me bekend voor Lachen

`

nee , rijd daar niet meer . heb er trouwens ook niet met dit paard gereden Lachen maar kom wel eens op de manege met dit paard

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 06:05

Ik ga in alles met misstinker mee Haha!

Heb zelf een cheyenne en arizona en kan alleen maar zeggen dat het superzadels zijn. Naja voor ons dan want iedereen heeft zijn eigen ervaring. Ik heb er zelf HAFpads onder liggen met dubbele inlages, leuke kleurtjes en makkelijk te wassen en inlages te wisselen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 06:11

Vippie schreef:

misstinker... Clown
Je bedoeld denk ik MysticTinker?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 06:49

Tinkerloos schreef:
Vippie schreef:

misstinker... Clown
Je bedoeld denk ik MysticTinker?

Achjoh tis nog vroeg Clown Dromen

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 10:39

hoi, de nieuwe Barefoots hebben een hoge pommel, dus veel vrijheid op de schoft, om deze nog meer te creeren is het inderdaad verstandig om een extra paar inlagers erbij in te steken (doe ik ook met mijn paard, zodat het naast de schoft hoger komt te liggen waardoor het hoger boven de schoft komt.
Ik weet ook niet wat voor testzadel je hebt, heeft deze ingebouwde inlages? zo nee, kun je er rekening mee houden dat als je een nieuwe besteld, deze wel hebben waardoor het ook al hoger ligt.