Touwhalster met touwteugels en leadrope

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yuma

Touwhalster met touwteugels en leadrope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 23:42

Een onverlaat heeft mijn Parelli touwhalster met touwteugels en leadrope op een of andere wonderbaarlijke wijze uit elkaar weten te halen. Ik heb nu een heel lang touw en een halster en ik heb werkelijk geen flauw benul hoe ik dat weer in elkaar moet knutselen.
Ik heb wel een schema voor touwhalsters kunnen vinden, maar daar heb ik natuurlijk niet zo veel aan.
Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik dit weer voor elkaar krijg?

Cassidy

Re: Touwhalster met touwteugels en leadrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 00:14

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 06:11

Ziet er duidelijk uit.
Ga het op je gemak eens proberen,zoveel kan er niet fout gaan als je wat oefend met knopen.
(ik kon zelf een touwhalster knopen na een paar keer oefenen,dus een leadrope aan het halster maken moet dan helemaal lukken denk ik) Haha!

Yuma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 18:52

Heel hartelijk dank! Dat scheelt een boel geld. Ongetwijfeld zal ik het een paar keer opnieuw moeten proberen, maar ach, ik heb ook nog een handige vent. Dus als het écht niet wil lukken is hij ook weer een avond onder de pannen. Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:40

Touwhalsters zou ik niet zelf kopen, het touw is namelijk niet echt goedkoop, en om de goede pasvorm te krijgen heb je wel even wat ervaring nodig. Het is niet zomaar een kwestie van knopen vershuiven als het halster niet past, dan gaat het hele halster uit zijn verband.

Kant en klaar geknoopte halsters kosten echt de wereld niet, en dan weet je zeker dat ze passen.

Waarom het wiel twee keer uit willen vinden? Je vent zal misschien wel betere dingen te doen hebben met zijn tijd? Of je moet hem perse bij de paarden willen betrekken....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:35

Ze wil ook geen touwhalster knopen,maar de leadrope weer vast krijgen aan het halster.
Dat kan ze best zelf lijkt me.

Yuma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 19:28

En inderdaad, dat kon ze ook zelf Haha!
Touw zit weer aan het halster. Het lijkt wel of het iets anders zit, maar de balans is volgens mij goed, dus ik ben uit de brand.