[AR] Beginnen met mennen: help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Havanna__

Beginnen met mennen: help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 19:39

Ik heb besloten dat ik mijn haflinger voor de kar ga beleren. Alleen heb ik nog helemaal niet zo veel verstand van mennen. Ik heb het wel een paar keer gedaan, en ben op moment ook druk aan het oefenen met een übermakkelijke shet, en ik vind het echt helemaal leuk Haha!
Ben van plan eerst een tuig te kopen, om in de bak wat te oefenen (duh de la duh).
Maar daarna zal er toch echt een kar moeten komen, en het probleem is dat ik niet weet wat voor soort. Het hoeft absoluut geen supermooie marathonwagen te zijn, en ik wil liever niet meer dan 500 euro uitgeven.

Iemand een idee waar ik zo'n kar vandaan tover?
En tips om te beginnen: Echt heel graag!

Jeskim

Re: Beginnen met mennen: help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:06

Het lijkt me niet verstandig om een paard zelf voor de kar te beleren als je zelf al niet goed weet hoe het moet.. Je kunt een paard echt grondig verpesten!! Ik heb er voorbeelden van gezien..
Ik zou hem dan laten beleren!!

Verder staan er een hoop leuke karren op marktplaats, opknappers tot gloedjenieuw.. Keuze genoeg..

Ik ben zelf ook net begonnen met mennen, mijn fjord laten beleren. Als ik nu ga mennen neem ik altijd iemand mee die mijn paardje vast kan houden wil het niet goed gaan. Ook gaan er vaak genoeg mensen mee die het wel kunnen..

Mij is aangeraden om een kar te kopen met rem en daar voel ik me zelf ook wel prettig bij.. Ook heb ik een kar met autobanden, die zijn een stuk goedkoper om te vervangen en ik heb toch (nog) geen verdere ambities..

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 20:09

Ik ga hem sowieso niet helemaal alleen beleren, ik krijg er (gelukkig) wel hulp bij van mensen die wel ervaring hebben.

De rem vind ik een goeie, tenks Haha!

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:26

Inderdaad is een rem erg belangrijk! Verder is er op internet regelmatig wat te vinden. 500 euro is denk ik niet echt genoeg....Succes ermee.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 09:04

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 10:01

Dankjewel, hier heb ik heel veel aan Haha!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:17

Hoi, ik ben ook een beginnende menner, en ik neem menlessen bij een menclub hier in de buurt, misschien ook iets voor jou?
Ik heb nu een kar gekocht voor mijn fjord om mee te beginnen, een goedkope 2e handse, over een tijdje wil ik wel een echte nieuwe, dan verkoop ik deze die ik nu heb.
Ik hoef er niet zo veel voor te hebben +- 400 euro, het is een vier wielige kar met rem.
Als je intresse hebt kun je me een pb sturen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:52

TS: laat je paard beleren door een ervaren professionele beleerder, en ga zelf je koetsiersbewijs halen. Je kunt eigenlijk onmogelijk tuig kopen als je er zelf geen verstand van hebt....

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:25

Tanja schreef:
Tips om te beginnen: FAQ voor AR
Waar je zo'n kar vandaan kan toveren vind je o.a. hier: Leveranciers/fabrikanten van rijtuigen

dan even een aanvullende vraag aan de ts..

leeft dit nog niet vanzelf in je gedachte, om even in de faq te kijken, of misschien op de wiki?? deze zaken zijn namelijk speciaal voor dit soort vragen aangemaakt. verder zou ik ook de zoekfunctie eens gebruiken of misschien op google eens zoeken.. moet dat dan weer allemaal verteld worden?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:37

blijkbaar, palousa....

zie ook andere topics hier op de eerste pagina, allemaal 'zoekfunctie-vragen'.

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 17:55

palousa_boy schreef:
Tanja schreef:
Tips om te beginnen: FAQ voor AR
Waar je zo'n kar vandaan kan toveren vind je o.a. hier: Leveranciers/fabrikanten van rijtuigen

dan even een aanvullende vraag aan de ts..

leeft dit nog niet vanzelf in je gedachte, om even in de faq te kijken, of misschien op de wiki?? deze zaken zijn namelijk speciaal voor dit soort vragen aangemaakt. verder zou ik ook de zoekfunctie eens gebruiken of misschien op google eens zoeken.. moet dat dan weer allemaal verteld worden?

Van het bestaan van de wiki wist ik af, maar niet dat het zó groot was!
Van de faqs niet, maar nu wel, dus zal ik daar voortaan eerst kijken Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:12

Mooi zo, fijn om te horen, dankjewel Lachen Scheelt ons AR'ers en ook de mods weer een hoop 'werk' Knipoog

Edit: typefoutje verbeterd Knipoog

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:34

was ook meer een vraag om te kijken hoevaak mensen nou eerst kijken voordat ze meteen iets neerzetten, om dat even een beetje in kaart te brengen Haha!

naar mijn idee kunnen de faq en de wiki namelijk een stuk opvallender geplaatst worden zodat het er niet alleen is, maar dat het ook gebruikt gaat worden Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:18

inderdaad palousa, naar mijn idee ook. de faq staat ergens bovenaan wel, maar niet in bijv. extra grote letters oid, of met een uitroeptekentje ervoor (geen idee of dit mogelijk is).

de bokt-wiki staat ergens in de rechterbovenhoek van het scherm 'gemoffeld', en valt ook niet echt direct op...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 07:56

Daar hebben jullie absoluut gelijk in en dat zijn ook zaken waaraan gewerkt wordt maar daar gaat nog wel een behoorlijke tijd overheen Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:52

Dat zal wel, Tanja, kan ik me best voorstellen, aangezien bokt gewoon een supergroot en erg uitgebreid forum is.

Maar; igg super dat er wat aan gedaan gaat worden, en dat er over nagedacht word Lachen