Bedankt voor de tips!
Balans kan zoiezo, aangezien het paard 2 jaar niet heeft gewerkt.
Er is dus geen sprake van een plotselinge verandering. Spieren moeten dus ook weer ontwikkeld worden.
Paard is goed aan het been, zeker in deze staat van conditie.
We hebben een lesje gehad, het omhoogrijden lukte wel, maar ik wil dit niet constant oplossen door middel van mijn handen oid.
Er komen ongetwijfeld meer lessen, maar er is nu sprake van conditie opbouwen, weer wat balans vinden, weer lekker kunnen buigen.
Tuurlijk is het dus allemaal erg moeilijk voor nu, maar wat hulp-oefeningen zijn daarom erg welkom aangezien ik niet wil dat het paard straks erg hard in de mond wordt en het een gewoonte wordt ipv door moeilijkheid. Ik wil dus nu al het zo ontzettend laag rijden er wat uit werken en dat moet in mijn ogen met meer manieren kunnen dan via voor de neus eruit werken en actie vragen.
Dus dat het paard ook echt de oplossing vind/ de houding vind zonder al te veel geduw en dwang en merkt van.. hee dit loopt eigenlijk veel fijner!
Daarbij komt wel dat het paard van huis uit op een D-trens met koperen rollen loopt.
Niet echt de fijnste, zal het paard vd week eens op een normale gebroken/dubbele gebroken trens rijden ( in overleg met eigenaresse ) om te kijken wat voor effect het heeft.