[AR] Fietscomputer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Fietscomputer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:20

In het najaar heb ik weer wat meer tijd om aangespannen te rijden met mijn shet. Ze heeft een goede conditie omdat ze een fanatieke verzorgster heeft die er veel mee rijdt. Maar nu wil ik haar conditie voor de kar ook wat opvijzelen en bijhouden. Ik heb hier weleens gelezen dat mensen een fietscomputer op de kar hebben. Wat voor hebben jullie, wat kost ie en wat houd je er precies mee bij?

JoyCiej007

Re: Fietscomputer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:59

Vraag xElienx; zij heeft ook zo'n fietsding op haar wagen zitten Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:03

wel een gaaf idee zeg!
ik fiets al jaren met een fietscomputer op mijn fiets rond, heb er nu een van halfords, kostte 9 euro,
functies zijn;
stopwatch
aantal afgelegde kilometers per dag en totale kilometerstand,
snelheidsmeter zit er op.
zit een calorie en vetteller op,tijdaanduiding, temperatuurmeter en zelfs een lampje voor als het donker word Haha!
die ik nu heb gaat zijn 2e jaar in,maar doorgaans gaan ze bij mij niet langer dan een jaar mee( zal ook wel vanwege de lage prijs zijn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:18

calorieteller, dat is voor Pepsi wel handig Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:01

€9,= ... hmm, da's niet duur. Iemand enig idee hoe je dat in godsnaam op je wagen kan bevestigen zodat die werkt?

Edit:

* Yoehoe, mijn 3333e berichtje Go jij! Go jij! Haha! *

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:48

Napie schreef:
Foto's:

Afbeelding
Zender en ontvanger. Magneetje is door spaak geboord. Kan je gewoon bij de fietswinkel halen. Als je niet wilt boren koop je bij de fietsenwinkel een spaak van een kinderfiets voor 2 kwartjes en doe je daar de zender aan. Met tape tape of ty rips doe je die spaak aan je spaak vastzetten.

Afbeelding
Ontvager zit aan U stuk, in dit geval een stuk van een CV buis bevestiging. Andere kant zit vast aan stabiele schroef. Er mag niet te veel beweging in je bevestiging zitten

Afbeelding
Kilometerteller achter mijn bokkussen. Onder het zitkussen zit het wiel waar de zender aan zit

Uit oud topic. Gewoon even de zoekfunctie gebruiken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:50

Laatst kreeg je zo´n ding ergens gratis bij,... Becel geloof ik Tong uitsteken

En nee, geen stappenteller maar een fietsteller Vork

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:10

JoyCiej007 schreef:

klopt Knipoog leuk om te weten hoe hard ze kunnen :p haha
ik gebruik hem meestal om de stap richting de 5 km te krijgen en om een beetje een vast tempo te houden (hebben ze moeite mee). op wedstrijden moet je meestal in het A-traject een gemiddelde van 12km/h aanhouden (staptraject 5 km/h), maar mag je geen km-teller op je wagen hebben. door het trainen er mee heb je een beetje een gevoel hoe hard je moet.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:12

handig en goedkoop. Ik heb de gps van mijn partner in bruikleen Bloos Heel erg handig en helpt ook bij nodeloos verdwalen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:19

Zo'n GPS kan ook? Ik zat er al aan te denken om zoiets te nemen ook voor het hardlopen....
Maar anders moet ik even naar de halfords.

Napie en xElienx bedankt!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:25

recht voor mn neus Haha!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:07

Haha leuke foto! Dat is wel een handig plekje. Heb je ook zo'n goedkope van 9 euro of een duurdere versie?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:09

waar ik rijd heeft het ook , maar nu kapot helaas maar dat is wel kei handig en grappig zeg

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:32

geen idee, volgens mij een goedkope (hij zat er standaard op)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:43

Ik heb ook een km-teller op m'n wagen zitten, vind het erg handig om te kijken hoe hard ze stappen en of ze niet een te hoog tempo hebben met draven bijv...

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:47

Ik heb er ook een aan een van de wagens zitten, vooral om achteraf eens te kijken hoeveel km we hebben gereden. De snelheid gebruik ik eigenlijk niet meer, op een gegeven moment weet je precies hoe hard dat ze gaan.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:51

Afstand vind ik ook heel belangrijk. Vooral in het bos kan je er aardig naast zitten zowel positief als negatief.
Ik vond de teller ook heel praktisch in de training voor de mendurance. Een gemiddelde snelheid (staat ook op mijn teller) kan snel een stuk lager uitvallen door een staptraject. De totaal kilometers vind ik ook gewoon leuk om bij te houden, ik zit nu bijna op de 13000. Mijn nieuwe teller heeft ook de totaal tijd erop staan. Zo kan ik ook zien hoeveel uur ik rij per jaar.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:31

Leuk topic. Ik heb dus al een half jaar zo'n ding in de kast liggen met het idee dat ie nog eens op mijn kar moet. Maar nu ik dit lees moet ik toch maar echt ff een handyman gaan vinden die hem er ook voor me wil opzetten Vingers aflikken De mijne komt trouwens gewoon van de praxis.Bedankt voor jullie tips!!!

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:46

xElienx schreef:
JoyCiej007 schreef:

klopt Knipoog leuk om te weten hoe hard ze kunnen :p haha
ik gebruik hem meestal om de stap richting de 5 km te krijgen en om een beetje een vast tempo te houden (hebben ze moeite mee). op wedstrijden moet je meestal in het A-traject een gemiddelde van 12km/h aanhouden (staptraject 5 km/h), maar mag je geen km-teller op je wagen hebben. door het trainen er mee heb je een beetje een gevoel hoe hard je moet.

Handig hoor, heb hier nooit aan gedacht. Ook voor bijvoorbeeld conditie opbouwen, zou dit erg handig zijn om te kijken hoe ver je pony/paard het elke keer volhoudt. Deze ga ik onthouden hoor! Knipoog

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:02

[***] schreef:
Wat voor hebben jullie, wat kost ie en wat houd je er precies mee bij?

Ehm een simpel ding uit de fietsen/fietsonderdelen-zaak
Op dat computertje kan je de wieldiameter instellen.. en als je dus de omtrek van je menwagenband opmeet.. dan krijg je dus de goede kilometers op je schermpje..

Ik weet niet meer precies wat hij kostte.. maar zeker onder de 25 euro..

Wat houden we er mee bij: de snelheid, het aantal kilometers dat we tijdens de rit gereden hebben, de tijdsduur van de rit, de totaal aantal gereden kilometers met de kar.. en de tijd

Perfect dingetje!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:55

Hier hebben we ze ook op de kar, gewoon eentje van de fietsenwinkel oid. Hij geeft bijvoorbeeld 18.8 aan (dus heel precies), je hebt ook wel andere, en hij geeft de gemiddelde snelheid aan, en het totaal aantal afgelegte km's. En natuurlijk op het moment dat je rijd kun je zien hoe hard hij/zij loopt. Heb geen idee hoe duur ze waren, gewoon even bij de fietsenwinkel langs gaan.

Het is wel ideaal, zo'n ding Lachen.

jovinkboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:24

bij de hema heb je zeer degelijke. fietscomputers voor een spotprijs. gebruik ze zelf ook altijd. op oude brommer waar geen km teller standaard op zit.