Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)Amable schreef:Jauke schooit niet en ook als ik geen snoepjes bij heb doet hij gewoon zijn oefeningen. Dus dat gaat niet op, behalve uiteraard als je op de verkeerde manier traint en je paard leert dat schooien loont.
MLoeser schreef:Het gaat mijn nog niet eens om het schooien, maar ik vind gewoon dat een paard moet werken voor jou, en niet voor de beloning, en dat vind ik een doel van VD op zich.
in je eerste post gaf je een andere indruk, maar deze maakt het voor mij duidelijk wat je bedoelt
Amable schreef:Ik vind het zo vreemd dat het paard perse alles gewoon voor jou moet doen. Jij werkt toch ook niet omdat je baas zo aardig is? Je werkt omdat je geld krijgt. Je paard werkt omdat hij niet anders kan of omdat het loont, niet voor jou. Als jij er met zadel en hoofdstel op gaat zitten kan hij weinig anders dan meewerken, werkt hij tegen dan komt dat terug in de vorm van druk werkt hij mee is er rust. Met VD krijgt het paard de keuze om mee te werken, en dus moet je het leuk maken. En door hem iets te geven als hij meewerkt wordt het echtg leuk en zal hij dus echt zijn best voor je gaan doen. En idd, tzt kan je het belonen af bouwen, hoewel ik nog altijd met voedsel beloningen werk, het is gewoon leuker voor je paard om te werken als er iets tegenover staat!
Daar wordt je voor harder werken ook meer beloont.