Ik rij het meeste recreatief maar wil in de toekomst wel eens een wedstrijdje doen ( marathon )
Mijn houten kar op dichte luchtbanden is te zwaar voor mijn pony als ik uren door het zand wil rijden, vandaar dat ik een lichtere wagen zocht.
Ik rij momenteel met deze wagen, leuk karretje voor op de weg hoor, maar te zwaar wanneer ik met enkelspan over de zandpaden wil crossen, en dat is toch wat ik het meeste doe.
In eerste instantie wilde ik voor deze wagen gaan;

Deze is nieuw, kan in je eigen kleurstelling bestellen, is met rem en spaakwielen 975 euro.
Wagenmakerij Bakker uit Noordwijk
Maar nu heb ik op marktplaats deze wagen gezien en dat lijkt me ook wel wat. Hij is ietwat roestig op de verflaag maar dat is kwestie van opnieuw schuren en verven.
http://dieren.marktplaats.nl/rijtuigen-en-koetsen/112009831-marathonwagen-of-recreatiewagen.html
Deze hebben de eigenaren nieuw gekocht bij wagenmaker G. van Boven
Beiden hebben rem, spaakwielen met luchtbandjes, de tweede toont grover door de dichte zijkanten.
Wat zou nou geschikter zijn voor mij en mn pony ? De pony die ervoor staat is een grote maats zwaar gebouwde shetlander van 1.05, op den duur misschien wil ik misschien een 2span.
Mijn doel is voornamelijk lange recreatieve ritten maken, en zo af en toe eens een onderlinge wedstrijd of dus een keer een marathon.
Ik zit nu echt zwaar te twijfelen, ging eerst helemaal voor die 1e, maar ben nu ook wel verslaafd aan die 2e. Die lijkt me kwalitatief duurzamer/sterker... Maar zou die nou ook weer veel zwaarder zijn voor de pony ?