Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

.Napie schreef:Ik zou zeggen: niet meer slepen. Ik sleep eigenlijk nooit in de africhting omdat je met een ongeleid projectiel te maken krijgt als het paard wel even de benen neemt (2 weken geleden het hier op stal nog fout zien gaan)

. Cowgirl schreef:Het is voor mij idd ook de vraag of ik met hem dat vertrouwen wel weer terug krijg.
) en dat gaat super, ze zet echt geen stap verkeerd.

Citaat:Even over het slepen. Dat doen wij juist wel. En dan krijgen ze in de bochten de strengen tegen de benen, achter de benen, tussen de benen door enz..
Citaat:Hammink uit Loenen is een beleerder met veel ervaring die ook veel met haflingers werkt (rijd/reed met vierspan haffen)
)
Vippie schreef:Niet alle paarden raken in paniek hoor in hun eentje. Die van mij is ook gewoon in dr up beleerd en dat ging super.
En als het echt goed fout gaat in een 2-span dan kan het andere paard ook getraumatiseerd raken en dan is ze verder van huis.
Maar het lijkt me aan de beleerder om te kijken of hun een geschikt paard hebben staan. Danno zou ik er in eerste instantie nog niet naast zetten.
Napie schreef:Hammink uit Loenen is een beleerder met veel ervaring die ook veel met haflingers werkt (rijd/reed met vierspan haffen)
flyfly schreef:Wij wilden onze merrie ook weer een opfriscursus geven dit voorjaar.We hadden ons koetsiersbewijs gehaald en wilden nu gaan mennen. We hadden immers een paard dat beleerd was voor de kar.
Omdat we het niet aan durfden om haar zo in te spannen (het was al 12 jaar geleden) hebben we haar eerst weg gebracht.
Als het niet wat was voor ons zou hij het zeggen. Na 2 weken gingen we eens kijken. Het was niks geworden. Zodra ze op de poetsplaats stond begon ze zich compleet leeg te schijten. Als de sleep er achter kwam werd ze verschrikkelijk bang. Conclusie : Iemand met ervaring redt zich er wel mee maar beginners zoals wij moeten er niet aan beginnen.
We hebben haar bij de hengst gedaan en een leuke superbrave haflinger gekocht om mee te mennen. Die kunnen we overal langs sturen.
Beginnende menner + beginnend en angstig paard = niet zo'n geweldige combi, en ook niet echt veilig. JoyCiej007 schreef:Napie schreef:Hammink uit Loenen is een beleerder met veel ervaring die ook veel met haflingers werkt (rijd/reed met vierspan haffen)
Doel je hier op Marijke Hammink, of die fam. daarvan? Die rijd toch alleen met een 4span shetten?