[AR] bouwtekening maraton/recreatie wagen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moniekk

bouwtekening maraton/recreatie wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 16:40

ik vroeg me af of iemand weet hoe je aan een bouwtekening kunt komen van een maraton/recreatie wagen. die willen wij namelijk zelf gaan maken (mn pa werkt in de metaalsector en kan zon ding maken.. maja eerst maar eens een bouwtekening vinden). maar dan wel een echte maraton/recreatie wagen (geen amateurswagen op autowielen). weet iemand mischien hoe je daar aan kunt komen of heeft iemand mischien zo'n bouwtekening?

sonjim

Re: bouwtekening maraton/recreatie wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:39

Dat vraag ik me ook al een tijdje af, ben benieuwd of iemand eentje heeft.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:59

ik zou gewoon bij rijtuigenbouwers gaan vragen. Even bellen of een mail sturen en je weet het. Moet je misschien wat betalen voor het idee, of ze kunnen je iig verder op weg helpen naar waar je ze wel kunt krijgen.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:45

Met de duimstok rond en wagens kijken.
Zo heb ik mijn vorige ook gemaakt, incl. bouwtekening.
Zo kun je hem helemaal naar je eigen smaak en grote bouwen; vering, stuurvertraging, spoorbreedte etc.
Afbeelding

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 16:51

oke gaaf Haha!
maar ik wil m eigenliijk gewoon voor recreatief te rijden.. dus wat meer ruimte op de 'achterbank' en wat is dan het makkelijkst? met die spoorbreete en al die dingen? want ik heb dr dus echt 0 verstand van! iemand tips? t enige geluk heb ik da pa erg goed is met ijzer dus hij kan het echt precies namaken.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:34

Spoorbreedte minimaal 1,25. Altijd handig als je toch eens een wedstrijdje gaat rijden, je past overal tussendoor en het is voldoende stabiel. Het voorstel moet onderdoor kunnen draaien. Je zithoogte minimaal een meter. Dit is een beetje uitproberen. Je moet hoog genoeg zitten om over je paard heen te kunnen kijken maar het moet ook niet weer topzwaar worden.
Verder denk ik dat het best heel lastig is als je er weinig verstand van heb. Eerst maar veel wagen bekijken en kijken of je eens ergens een wagen die naar je zin ismag meten ed.
Voor onderdelen en advies bij zelfbouw kan je trouwens prima terecht bij Andries van HCA koetsen (www.hcaklarenbeek.nl)

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:58

Ik ben van plan om een koets te bouwen (wedstrijd). Hiervan zal ik een boutekening maken en diegene die hem willen hebben kunnen mij dan wel een mailtje sturen. Let wel: Ik begin volgende week pas ermee.