Sinds gister ook begonnen met VD.........nou ja een start gemaakt dan!
Eerst veel gelezen op de bekende sites die hier op bokt genoemd worden....boek Vrijheidsdessuur uit de bied gehaald......basis eerst maar paar keer goed doorgelezen.......en hoe verleidelijk ook om meteen met een leuk kunstje te beginnen....toch eerst maar de basis erin proberen te krijgen.....
Dus gister eerst het beloningssignaal uitgeprobeert, middels klikken met mn tong....heb geen clicker nl. en aangezien ik mezelf beetje ken, weet ik ook niet of dat handig is, aangezien ik nogal snel wat kwijtraak...
........bij deze zou ik ook graag willen weten of met clicker ook echt veel beter werkt dan bv. met tong klikken of een bep. woord gebruiken???Ze kan dus nog geen kunstjes......maar de basis zoals beschreven in het boek als meelopen in stap/draf aan de hand, halthouden enzo kent ze wel al, ook kan ze achterwaarts, alleen nog niet echt goed op stemcommando, dus ik ga nu eerst verder de basis uitbreiden....en dan hopelijk dat ons eerste kunstje snel volgt!
Het lijkt het me erg leuk om te horen hoe anderen zijn begonnen, en hoe de "training" verloopt! evt. problemen waar jullie tegen aan zijn gelopen, en hoe je die heb opgelost zijn natuurlijk altijd leerzaam om te lezen!
Groetjes Andrea
: Flemen, spaanse pas, op blok, compliment, buigen en steigeren. Van het steigeren heb ik trouwens wel een stoere foto:

Verder ben ik de laatste tijd ook bezig met de Spaanse pas, dit gaat erg goed!
Ik zorg gewoon dat ik m'n zakken vol met snoepjes heb en zodra ze iets echt goed doet krijgt ze er pas een, anders, wanneer ze bijvoorbeeld een beetje twijfelt of een beetje lui aan het doen is :p zeg ik gewoon "Braaaf!" Dan weet ze ook meteen dat ze op de goede weg zit.