ook begonnen met VD

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nala26

ook begonnen met VD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 09:26

Hallo!

Sinds gister ook begonnen met VD.........nou ja een start gemaakt dan!

Eerst veel gelezen op de bekende sites die hier op bokt genoemd worden....boek Vrijheidsdessuur uit de bied gehaald......basis eerst maar paar keer goed doorgelezen.......en hoe verleidelijk ook om meteen met een leuk kunstje te beginnen....toch eerst maar de basis erin proberen te krijgen.....

Dus gister eerst het beloningssignaal uitgeprobeert, middels klikken met mn tong....heb geen clicker nl. en aangezien ik mezelf beetje ken, weet ik ook niet of dat handig is, aangezien ik nogal snel wat kwijtraak... Bloos ........bij deze zou ik ook graag willen weten of met clicker ook echt veel beter werkt dan bv. met tong klikken of een bep. woord gebruiken???

Ze kan dus nog geen kunstjes......maar de basis zoals beschreven in het boek als meelopen in stap/draf aan de hand, halthouden enzo kent ze wel al, ook kan ze achterwaarts, alleen nog niet echt goed op stemcommando, dus ik ga nu eerst verder de basis uitbreiden....en dan hopelijk dat ons eerste kunstje snel volgt!

Het lijkt het me erg leuk om te horen hoe anderen zijn begonnen, en hoe de "training" verloopt! evt. problemen waar jullie tegen aan zijn gelopen, en hoe je die heb opgelost zijn natuurlijk altijd leerzaam om te lezen!

Groetjes Andrea

Floepie86

Re: ook begonnen met VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 08:53

Mijn pony kent de basis ook al goed ..
bij zijn eerste 'kunstje' (buiging) werd hij heel happerig omdat er eten in het spel was ..
Dat probeer ik nu af te leren..
Ook kent hij nu kusje geven, buiging en voetje geven op aanraking + stemcommando
Natuurlijk gaan we het nog uitbreiden Knipoog

MWTBAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 08:59

Chico kent ook al aadig wat tricks Lachen : Flemen, spaanse pas, op blok, compliment, buigen en steigeren. Van het steigeren heb ik trouwens wel een stoere foto:
Afbeelding
Haha!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:11

@ MWTABP idd coole foto! *LOL*

Ik ben met Babiche gewoon rustig aan begonnen met het basiswerk, dus netjes op commando aan de hand mee lopen, stap en draf op commando etc. Dat zat er eigenlijk al in maar moest nog een beetje uitgewerkd worden. Toen ben ik begonnen met oefeningen als achterwaarts, zijwaarts, blijven, komen en dit allemaal op commando. Hiermee ben ik wel wat langer bezig geweest, vooral het zijwaarts en komen op commando gaf nog welles problemen. Inmiddels zit het er prima in en heb ik haar al wat kleine kunstjes aangeleerd als kusjes geven, pirrouette etc. Ben ook al heel lang bezig met het compliment, maar hierbij lopen we steeds op een bepaald punt vast, dus moet nog even uitzoeken hoe we dat gaan oplossen Tong uitsteken Verder ben ik de laatste tijd ook bezig met de Spaanse pas, dit gaat erg goed! Lachen Heb bij Babiche gemerkt dat het meestal ff een tijdje duurt voordat ze begrijpt wat je bedoelt. Maar als je ze dan eenmaal begrijpt, dan gaat het leerproces als een trein! Bijvoorbeeld bij de spaanse pas: Ik heb heel vaak met haar moeten oefenen voordat ze doorhad dat ze bij een tikje tegen haar schouder haar been moest optillen. Zodra ze dit doorhad was ik binnen een halfuur klaar en gooide ze haar voorbenen prachtig op! Haha!

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 07:32

hoihoi,

leuke reacties allemaal!

@ hazira, dat van het eten lijkt me idd. ook wel een probleem, daarom had ik bedacht dat ik haar eerst maar ga leren op commando NIET eten......vond ze niet zo leuk.....maar ze hield het al een paar seconden vol! moeten nog wel veel mee oefenen voor het er helemaal in zit....maar tis in ieder geval een begin!

@ MWTABP, zeker Coole foto! Je paard kan al aardig wat kunstjes zo te lezen!

@ julia_14, Wel hele leuk dat je geduld goed beloont wordt door als ze het eenmaal doorheeft ook meteen heel goed doet! en je bevestigd ook meteen wat ik al dacht....veel oefenen en dan komt het vroeg of laat wel!.......

Ik ben zelf nog niet zo heel ver.....van het weekend alleen zaterdag geoefend met voorn. wennen aan beloningssignaal, en meteen maar het NIET eten, want ze wordt er toch wel een bedelaartje van.....en 1 strapje achterwaarts op stemcommando...dus wel een kleine vooruitgang! ze ging hiervoor ook wel achterwaarts maar dat was dmv wijken voor druk.......aangezien ze pas 2,5 is (nou ja in oktober wordt ze 2,5) wil ik haar niet meteen overvragen, en is lang oefenen voor haar nog niet echt prettig, ivm concentratie. Maar vind het wle erg leuk dat ik op deze manier toch al wat dingetjes met haar kan doen!

Gebruiken jullie trouwens wel een clicker?? of gebruiken jullie een ander beloningssignaal?

Groetjes Andrea

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 07:54

Ik gebruik geen clicker, babiche is bang van dat geluidje Clown Ik zorg gewoon dat ik m'n zakken vol met snoepjes heb en zodra ze iets echt goed doet krijgt ze er pas een, anders, wanneer ze bijvoorbeeld een beetje twijfelt of een beetje lui aan het doen is :p zeg ik gewoon "Braaaf!" Dan weet ze ook meteen dat ze op de goede weg zit.