Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.karuna schreef:Hangt er ook van af wat voor wedstrijden je wilt gaan rijden. Ik weet dat bij sommige ervan niet met luchtbanden gestart mag worden. maar het fijne weet ik er ook niet van.
Maakt het niet uit kies dan voor luchtbanden. We hebben beide gehad maar de luchtbanden zijn wel erg comfortabel voor mens en paard in het terrein.
.. Tuihanti schreef:waarom niet beide? een goed setje extra velgen en banden kosten 2e hands zo rond de 400 euro, kun je wisselen zoals je nodig hebt. Wij rijden trouwens op massieve banden, bevalt ons prima maar is niet echt ideaal voor zandwegen. (hebben we hier niet).
Tuihanti schreef:waarom niet beide? een goed setje extra velgen en banden kosten 2e hands zo rond de 400 euro, kun je wisselen zoals je nodig hebt. Wij rijden trouwens op massieve banden, bevalt ons prima maar is niet echt ideaal voor zandwegen. (hebben we hier niet).
John_1983 schreef:Wanneer je wedstrijden gaat rijden, mag je soms niet ééns eens met luchtbanden rijden (alleen als recreatiemenner). Ik ben zelf op zoek naar harde wielen.
John_1983 schreef:Nou bepaalde wedstrijden mag het gewoon niet. Maar aangezien zij niet dat type paard heeeft gaat dat hier niet op. (Bij de PHC mag je alleen moet harde wielen starten, tenzij je voor het eerste jaar meedoet. Dan ben je een receant)