Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) Liezel1 schreef:ik weet niet of het 50 hectare is maar zulke gebieden zijn er wel degelijk in Nederland.
konik paarden etc lopen daarin...
worden alleen bijgevoerd in de winter als het moet geloof ik..verder zijn er ook (ijslander) opfok plaatsen waar de paarden gewoon in een natuurgebied lopen...

Zou hem nog wel zo vaak mogelijk opzoeken maar het rijden enz.. hoeft van mij niet.
shan schreef:50 hectare is geen natuurgebied,

. Maar ik zou hem nu niet in zo'n gebied zetten, nee, dat geef ik eerlijk toe. Hij staat in een aardig natuurgebiedje en doet het er prima, maar ik merk ook dat hij de dagelijkse aandacht van mij erg fijn vindt (wat varieert van even een knuffel brengen, wandelen tot rijden e.d.). We zijn echt hecht met elkaar, hij is heel graag bij me en ik bij hem.

Huertecilla schreef:Verder begrijp ik de vraag in de ts niet.
Heb je het over ríjpaarden of wat?
hc
p.s. op 50 hectare kun je een stuk of 5-6 paarden zetten als je ze daar in een familiegroep extensief beheerd ´vrij´wil laten. Het is niet eens groot genoeg voor twee familiegroepen.

Visconti schreef:Ik geloof er niet in dat in Nederland wilde paarden zonder menselijke hulp kunnen overleven (ze komen hier namelijk oorspronkelijk niet vandaan)

Inge_ schreef:Bedoelde ook niet perse de 'wilde natuur' en daarmee in Nederland. Had net zo goed kunnen schrijven; een gebied van 1000 hectare in Amerika of in Frankrijk..