[AR] Koetsier bewijs in een week

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boulonnais

Koetsier bewijs in een week

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 13:05

Beste menners,

Langs deze weg will ik jullie vragen naar adressen waar mijn vrouw en ik de cursus koetsier bewijs in b.v. een week tijd kunnen volgen. Ik ben namelijk niet in de gelegenheid om een aantal weken lang ieder avond les te volgen.

Een Boulonnais liefhebber.

sammykuh

Re: Koetsier bewijs in een week

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:39

ben je al ervaren met mennen? Want als je nog een ´leek´ bent in het mennen is het niet echt verstandig het in een week te halen dit heeft de tijd nodig en de nodige ervaring.

(zou ook niet zo 123 weten bij wie je het in een week zou kunnne halen. Denk dat ze er allemaal een bepaalde tijd voor hebben)

Boulonnais

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 20:46

Wat heet ervaring? We hebben een New Forrest welke beleerd is en we zijn onze 2 jarige Boulonnais aan het beleren. Ik ben er bijna dagelijks mee bezig, "droogmennen" door het dorp en aangespannen slepen in de buitenbak. We hebben reeds een wagonnette maar gaan eerst met de sulky rijden en daarna pas met de wagonnette. De New Forrest heeft in geen jaren meer voor de kar gelopen. Hebben hem onlangs ingespannen voor de wagonnette welke eigenlijk te zwaar voor hem is. Hebben besloten om een paar stappen terug te doen en ook de New Forrest weer van voor af aan te beleren in een versneld tempo.
Krijgen vele adviezen van iedereen waaruit we het beste proberen te halen.
Willen het men bewijs puur halen omdat het in de toekomst een must is. Voor mij zegt het niets over de ervaring van de menner, er zijn er die dagelijks rijden en er zijn er die eenmaal per maand rijden, beiden hebben ze een men bewijs.

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:07

Ik heb het in Oenkerk gedaan in een week. Op de praktijkschool van ptc+ We hebben een aantal meiden uit de klas verzameld die dat allemaal leuk vonden om te doen en zijn toen daar heengegaan. Inmiddels hebben ze ook tweespan gedaan maar daar ben ik niet mee geweest. Dit was natuurlijk wel in combinatie met school. Maar wie weet, er valt veel te regelen. Als je het nergens anders in een week kan doen. Vragen kan altijd toch?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 07:55

Onder de Kastanje in kootwijk(erbroek) geeft ook weekcursussen meen ik.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:01

met ervaring bedoel ik dus enige stand van zakenin het menen. Als je er namelijk niets van af weet is het handig om gewoon van voor af aan te beginnen zodat je alles goed leerd. Maar jij hebt al enige ervaring en verstand zoals je het neerzet dus je doet het gewoon puur om het bewijs op zak te hebben en niet om te 'leren' mennen.

Maar dan nog weet ik geen plek sorry veel succes met zoeken

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:54

Ik heb hem binnen een week gehaald op het PTC+ in Oenkerk.
Ik had daarvoor al wel wat ervaring met mennen, ik ging vaak mee als groom en mocht op rustige stukje ook 'rijden'.
Met de groep waar ik mee was zaten ook mensen zonder menervaring die het koetsiersbewijs ook gehaald hebben.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:02

misschien kan je het ook versnelt leren op ruitersport centrum maarn. (maar dat weet ik niet zeker, je kan het altijd daar navragen).

Boulonnais

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 11:01

Bedankt voor de tips! Ik heb al bij een paar info gevraagd via mail, ben nog wachtend op antwoord.

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:04

Iemand ook een adresje in de buurt van A'dam?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:20

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:19

Hmmm...ga dit wel in de gaten houden.
Volgens mij kun je ook alleen je opgeven voor deelname aan het examen, als je dan iemand regelt die jullie klaar stoomt in een week tijd, is het toch ook goed?