Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Tychootje schreef:daar heb ik gekeken maar is eigelijk niks in de buurt of ik zou hem 4 weken moeten weg brengen en ik weet niet of ik hem wel zo lang kan missen
JoyCiej007 schreef:Tychootje schreef:daar heb ik gekeken maar is eigelijk niks in de buurt of ik zou hem 4 weken moeten weg brengen en ik weet niet of ik hem wel zo lang kan missen
Tsja, als ze niet beleerd is, en dus nog beleerd moet worden, is 4 weken vrij snel, die tijd heeft menig beleerder toch wel nodig.
Dit soort dingen gaan gewoon niet in sneltreinvaart, en dat is maar goed ook, want een goede opleiding kost wat tijd.
Dat jij je paard zolang niet kan missen, kan ik best begrijpen. Maarja, dan zul je toch op een gegeven moment een keuze moeten maken; eventjes je paard missen en volledig beleerd weer terug krijgen, of bij jou thuis laten staan en proberen een beleerder te vinden die iedere keer op en neer naar jouw paard komt (dúre aangelegenheid) of helemaal niet beleren.
Ik zelf vind 4 weken voor beleren een hele redelijke termijn.
Sjolvir schreef:moet niet perse....![]()
Maar gemiddeld genomen, zijn de fjordeneigenaren
uit de clubjes die ik ken altijd gaarne bereid om een handje te helpen..![]()
(en mijn ervaring met ander paardenvolk is tot op heden
teleurstellend verlopen... misschien dat iemand daar een keer
verandering in kan brengen, door me te verbazen, get bah, wat een
haat en nijd overal!!!)Tuig uit te lenen, en wagen etc.....
Ik stoffel momenteel ook rond, met geleend tuig, via de club.. wagen geleend... en hulpkoetsier geleend...
Dat is toch tof of niet!!!!
Mijpart gaat er iemand van tuigers, friezen of shetten met die pony aan het
werk...
Maar als je toch met je pony gaat werken, misschien wel leuk
om meteen kennis te maken met je rasvereniging....
JoyCiej007 schreef:ik spreek (helaas) sinds v/d week uit ervaring: ga nooit zomaar met een geleende wagen op pad vóórdat je die aan een grondige, deskundige! inspectie hebt onderworpen...
dit om onverhoopte ongelukken te voorkomen...
JoyCiej007 schreef:ik spreek (helaas) sinds v/d week uit ervaring: ga nooit zomaar met een geleende wagen op pad vóórdat je die aan een grondige, deskundige! inspectie hebt onderworpen...
dit om onverhoopte ongelukken te voorkomen...
moet wel goed zijn toch!!
JoyCiej007 schreef:nog een tip: loop toch altijd alles even na, als je helemaal klaar bent met inspannen. doe ik ook altijd.
Kijk even of het lamoen aan beide zijden door de lichtogen zit, of de broek goed vastgemaakt zit, leidsels oké? buitensingel goed vast?
en niet te vergeten; het lamoen... Ohja, en ik controleer ook altijd even voor dat ik wegga of alle banden nog goed vol zijn