[AR] Aanschafprijs marathon-recreatiewagen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Aanschafprijs marathon-recreatiewagen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 17:31

Ik ben zaterdag naar een marathon-recreatiewagen wezen kijken voor mijn Haflingers. Het is een wagen van 4 jaar oud, waarvan hooguit 20x gebruikt in het 1e half jaar. De eigenaar is opgenomen in een verpleeghuis en de wagen heeft daarna ongebruikt binnen gestaan. Geschikt voor enkel- of dubbelspan, 4 schijfremmen en plaats voor 4 grote of 6 kleine personen. Compleet met nieuw tuig van Ideal en een gebruikt enkelspantuig van Ideal, ook zo'n 20x gebruikt. Tuig zag er allemaal soepel en goed onderhouden uit. De wagen is gekocht bij Gerrit Jan (van) Boven en op de rekening van toen stond hij voor €4200. De vraagprijs voor dit alles compleet is nu €3000.
Ik heb nu 1 Haflinger aangespannen en het is de bedoeling om eind oktober ook onze 3 jarige aan te gaan spannen. Onze droom was altijd al 2-span en die komt nu heel dichtbij. Ik heb nu een houten recreatiewagen voor 6 volwassenen, met goede vering, maar over de wat ruige bospaden is dit eigenlijk zonde van deze mooie wagen.

Is dit een redelijke prijs?? Ik verkoop dan mijn eigen wagen en een enkelspantuig, dus daar krijg ik ook nog geld voor weer.

_shawnee_

Re: Aanschafprijs marathon-recreatiewagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:22

Ik heb nog niet zo lang geleden ook mijn eerste marathon-recreatiewagen aangeschaft. Ik heb verschillende wagens bekeken en ook verschillende prijzen gezien.
Naar mijn idee is de prijs van de wagen waar je bent wezen kijken prima in orde. Bloos Er zijn genoeg wagens die ze veel duurder proberen te verkopen. Maar het gemiddelde van zo'n marathon-recreatiewagen ligt toch wel rond die prijs. De mijne koste iets minder, maar die is ook alweer wat ouder. En het klinkt als een goede wagen waar je op kunt bouwen. En als je het tuig er ook nog eens bij gaat rekenen dan denk ik dat je met dit geheel een prima koop hebt gedaan!

Dat is mijn idee!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:13

Reken inderdaad het tuig maar eens om.
Gewoon zwart enkelspantuig van Ideal is al bijna €700,- een dubbelspantuig €1000,- Dat zou samen al €1700,- zijn. Dan blijft er voor de wagen nog maar €1300,- over!!
Ik zou het doen als ik jou was Lachen Helemaal geen gekke deal.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:15

Het is me alleen even niet duidelijk of het nieuwe tuig nou enkel- of dubbelspan is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:18

Liesje89 schreef:
Het is me alleen even niet duidelijk of het nieuwe tuig nou enkel- of dubbelspan is.

Compleet met nieuw tuig van Ideal en een gebruikt enkelspantuig van Ideal, ook zo'n 20x gebruikt.

Ik denk allebei Lachen

Ik zou er zeker voor gaan Ja

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:23

Naja, mocht het enkelspan zijn kun je €1400,- van de prijs van de wagen afhalen, blijft er alsnog maar €1600,- over. Ik zou er niet over na hoeven denken als ik het geld had Lachen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 21:28

Dank jullie wel meiden, ik denk er nog even een paar dagen rustig over na en als ik hem koop laat ik het zeker aan jullie weten. Ps. het 2-span tuig is nieuw, het enkelspantuig is net als de wagen slechts zo'n 20x gebruikt......

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:41

Als je alles bij elkaar op teld is het nog niet eens de helft van de nieuwprijs. Wanneer alles nog goed is en idd 20 x gebruikt is het idd geen slechte koop.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 23:37

Doen hoor Tong uitsteken

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 20:53

Nou, die paar dagen zijn inmiddels een paar maanden geworden, maar ik ben de trotse eigenaar van deze combinatie geworden. De oude eigenaar had een bod gekregen van iemand die aan de andere kant van Nederland woonde. Ze had al veel vreemd volk op het erf gehad en had er geen goed gevoel meer bij. Ze belde mij vorige week op en vertelde me wat het bod was geweest. Als ik hetzelfde bood, dan was de wagen met tuig voor mij. Uiteindelijk is het bijna €1000 minder geworden Bloos Bloos Zijn die 3 maanden wachten toch nog ergens goed voor geweest. Het voordeel is dat het iemand bij ons uit de buurt is, ze woont nog geen 5 minuten bij ons vandaan. Volgende week gaan we alles ophalen, want we moeten de tuighaken ed ook nog losschroeven.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 23:11

Goed man!!!
Van harte gefeliciteerd!

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 09:57

Heb jij even mazzel gehad! Veel plezier ermee!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 12:28

Waar een paar maandjes geduld al niet goed voor zijn. Veel rijplezier!