Hoi, Sinds kort ben ik eigenaar van een 2dehands randoll's (Me Happy!!) Alleen een klein probleempje. Hij is intensief gebruikt, waardoor het leer goed soepel is (dat is opzich geen probleem) Nu is hij bij de beugel ophanging een beetje doorgezakt (is dit bij die van jullie ook?) Na het rijden bleven er 2 halve maantjes over (die niet bezweet waren) ten hoogte van de beugel ophanging.
ligt dit nu aan me zadel of aan mijn pad? Het is een grandeur pad met enkele inlages. Mijn eerste idee was dus al dubbele inlages bestellen maar wil ook jullie ervaringen even horen!
Ik heb geen randolls, maar ik zou inderdaad eens proberen hoe het gaat met dubbele inlages als ik jou was Die halve maantjes zijn een teken dat daar wel druk heeft gezeten. Steun je veel op de beugels?
Het inzakken komt mij niet bekend voor. Als je wilt weten of het een iets met het ander te maken heeft zou ik vragen of ik de pad van je vriendin eens mag lenen...
Kreeg ook al te horen dat de pommel miss te smal is?? Maar dat leek me stug eigenlijk. Moet wel zeggen dat hij tijdens het rijden iets naar voren geschoven is.
hier kan je goed zien hoe de pommel zit zal van de week even foto's maken van het "ingezakte" deel. Lijkt mij dat het daar niet mee te maken heeft, want het zijn gewoon gebruikers sporen?
Voor het naar voren schuiven kun je een andere singel proberen. Wat rondere paarden zonder veel schoft hebben daar wel vaker last van. Lijkt me in principe weinig te maken te hebben met de pommel. Als de pommel zou drukken zou je dat op die plek zien in het zweetpatroon.
Ik herinner me ineens iets... bij de randolls zit toch de gesp bovenaan de fenders? Dus onder je bovenbeen als het ware?
Ik heb zo een singel, maar die is net te groot. (bummer dus)
Ik heb er barfoot fenders bij. Mijn vriendin heeft wel de randoll's en die heeft dat idd boven aan, maar moet zeggen dat ik daar geen last van gehad heb.
Dat heeft die van mij ook, maar lang niet zo erg. Het was al zo toen ik mijn zadel ook tweedehands kreeg, erg veel lichtrijden doe ik ook niet, daar vind ik het zadel niet geschikt voor, het is meer een erg luxe barebackpad. Vind het een superfijn ding maar vooral als recreatieruiter. Maar ik denk dat die Dubbeldik Flex inlages voor dit zadel een stuk beter zijn .
ik heb ook zo'n zadel, maar dan in het zwart. Heb een tijdje met gewone beugels gereden en gesp bovernaan en toen had ik die deuk ook... Die is er trouwens nog vrij lang blijven inzitten. Nu rij ik terug met de fenders en barefootbeugels (hoewel ik die eraf ga gooien want mijn schoen blijft erin steken). Het zou dus kunnen dat die deuk die jij bedoelt komt van de gesp die bovenaan gezeten heeft.